شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
تصاویر/مراسم هفتمین روز شهادت سید مقاومت در مشهد

حوزه / داوری گفت: مردم ایران مردمی هستند که از ابتدای امر با بصیرت آمدند آن زمانی که امام آمد دست‌خالی آمدند. یک حرکتی انجام دادند که دنیا امروز در مقابل این حرکت احساس خطر کرده است این مردم در مراحل متفاوت خوب اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، محسن داوری فرماندار مشهد، شامگاه جمعه ۱۳ مهرماه در اجتماع بزرگداشت شهید رسول دوست محمدی از شهدای امنیت و مراسم هفتمین روز شهادت سید حسن نصرالله در خیابان فلسطین با بیان اینکه با هدایت‌های امام خامنه‌ای حرکت بسیار غیرتمندی انجام‌شده که رعشه بر بدن دشمن انداخته است، اظهار داشت: شهادت جمعی از رزمندگان اسلام ازجمله سید مقاومت سید حسن نصرالله که شهادت ایشان قلب همه ما را به درد آورد، همچنین سالگرد شهادت شهیدان امنیت که در سال ۱۴۰۱ در شهر ما به شهادت رسیدند به‌ویژه شهید رسول دوست محمدی که در کنار ما بود و در این مسیر به شهادت رسید را به مردم مشهد به ویژه خانواده های شهدا در این اجتماع تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه چند روزی است که به مناسبت وقایعی که در منطقه اتفاق افتاده است هر روز مردم مشهد احساس وظیفه می‌کنند و به میدان می‌آیند به وقایع فتنه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۱ فتنه ایجاد شد، بعضی‌ها که خواص جامعه بودند از روی بی‌بصیرتی مطالبی گفتند عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، امروز رمز شکافی شد دیدید که فتنه دشمن از کجا آغاز می‌شود.

فرماندار مشهد اضافه کرد: آن روز دشمن چندلایه به میدان آمده بود، باواسطه فتنه کرده بود، حق را با باطل مخلوط کرده بود، تشخیص سخت بود حتی با برخی از افرادی که خیلی نزدیک به جریان انقلاب بودند وقتی صحبت می‌کردیم می‌گفتند هنوز برای آن‌ها سخت است که آیا اتفاقی افتاده است یا خیر.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به هر شکلی وارد کار می‌شوند می‌دانند چگونه باید عمل کنند، برخی مسائل هنوز روشن نیست، در آینده نزدیک روشن خواهد شد، ادامه داد: مردم ایران مردمی هستند که از ابتدای امر با بصیرت آمدند آن زمانی که امام آمد دست‌خالی آمدند. یک حرکتی انجام دادند که دنیا امروز در مقابل این حرکت احساس خطر کرده است، این مردم در مراحل متفاوت خوب اقدام کردند.

داوری خاطرنشان کرد: مردم مشهد در سال ۱۴۰۰ صد روز در همین خیابان‌ها با فتنه مقابله کردند جان دادند، جان نگرفتند. این یعنی رویکرد انقلابی، رأفت اسلامی، برخورد با تدبیر، شهید دوست محمدی از این نوع بود؛ شهید دوست محمدی از روزهای اولی که فتنه اتفاق افتاد کنار ما بود.

وی با اشاره به اینکه از آغاز در میدان این قضایا بوده است و شاهد تلاش‌های نیروی نظامی، انتظامی و فراجا برای حفظ امنیت مردم بوده است، یادآور شد: این احساسات، حرکت و حضور به‌گونه‌ای عمل خواهد کرد که ما از میدان فلسطین مشهد در حرم امام رضا حرکت خواهیم کرد و به‌زودی در قدس در پشت سر ولی امر مسلمین نماز خواهیم خواند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha