شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
تصاویر/مراسم هفتمین روز شهادت سید مقاومت در مشهد

حوزه/ مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهید امنیت رسول دوست محمدی و هفتمین روز شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله در خیابان فلسطین مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، شامگاه جمعه ۱۳ مهرماه، میدان فلسطین و خیابان فلسطین مشهد میزبان جمعی کثیری از شهروندان ولایت مدار این شهر بود که برای گرامیداشت دومین سالگرد شهادت «شهید رسول دوست محمدی» و هفتمین روز شهادت سید مقاومت «سید حسن نصرالله» و همراهان ایشان اجتماع کرده بودند .

این اجتماع مردمی، همانند روزهای قبل و هفته‌های گذشته برای اعلام حمایت و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای در حمایت از جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان و محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل همراه بود.

این مراسم که یادبود و یادآوری روزهای فتنه‌ای بود که جوانان مؤمن انقلابی مشهد در مقابل جریان فتنه ایستادگی کردند و به خاطر دفاع از حریم عفاف و حجاب و امنیت شهروندان این شهر به شهادت رسیدند شهید رسول دوست محمدی یکی از همان جوانان مؤمن این شهر بود که در این مسیر به شهادت رسید.

خانواده‌های شهدا مهمان این مراسم علاوه بر تصاویر فرزند و برادر شهید خود، تصویر شهدای مقاومت، فرماندهان و رهبران این جبهه را به همراه داشتند چفیه فلسطینی را بر روی شانه‌های خود انداخته بودند این بار مادران و پدران شهدا، خواهران نوجوانی که در هنگام شهادت برادران خود در سوریه کودک بودند امروز جبهه آن‌ها تنها دفاع از ایران نبود بلکه برای دفاع از مظلومان عالم، برای حمایت از جبهه مقاومت و کسانی که در مقابل استکبار و استبداد رژیم صهیونیستی همراه با کودکان خردسال خود مقاومت کرده‌اند حاضر شدند.

زمزمه حیدر حیدر این روزها در مشهد مقدس در خیابان‌های این شهر طنین‌انداز شده است در این مراسم شهروندان مشهدی با فریادهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در لبنان و غزه محکوم کردند مردم این شهر اعلام کردند که پشتیبان رهبر و ولی‌فقیه زمان خود هستند.

یکی از برنامه‌های این مراسم اجرای تئاتر توسط هنرمندان مشهدی بود قصه سید عباس یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کرد که در مراسم و یادبود شهدا با حضور در بین جمعیت به آن‌ها خرما تعارف می‌کرد روایت رفاقت و دوستی را بیان می‌کرد که یکی درمرزهای ایران و دیگری در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیده بود.

عسگر زاده پسری نوجوان از اهالی مشهد الرضا در این مراسم برای غزه و فلسطین و لبنان شعر خواند در آخر برای دفاع و پشتیبانی از ولی‌فقیه زمان خود مشت‌های خود را گره کرد و فریاد مرگ بر اسرائیل سر داد.

پایان این مراسم مداحی میثم مطیعی از مداحان نامدار ایران اسلامی بود مهمانان مراسم که قرار بود با شنیدن اشعار این مداح برای سید مقاومت عزاداری کنند برای شهدای شجاع مقاومت زیر لب یا حسین، یا زینب بگویند هر یک نام شهیدی بر زبان دل جاری کردند تا او نیز مهمان مجلس عزای سید مقاومت در مشهد امام رضا(ع) باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha