دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
مظاهر خدابخش

حوزه/ مظاهر خدابخش فرزند حسین در سال ۱۳۴۰ ش دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مظاهر خدابخش فرزند حسین در سال ۱۳۴۰ ش دیده به جهان گشود.

تحصیلات ابتدایی را در روستای کلاته ملا دامغان سپری نمود و در سال ۱۳۵۴ برای فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه دامغان شد و در مدرسه حاج فتحعلی بیک دروس مقدمات را از محضر اساتید گرانقدر این حوزه : حاج شیخ محمد ترابی، مرحوم حاج شیخ گل محمد نصیری، حاج سید محمود ترابی و حاج شیخ یدالله خراسانی بهره برد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ برای ادامه تحصیل به شهر مقدس قم هجرت نمود و در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی ادامه دروس مقدمات را در محضر استاد معظم حجت الاسلام و المسلمین جناب آقا سید جواد طالقانی به پایان رساند.

در این دوره همزمان مقطع راهنمایی را هم به پایان رساند. دروس سطح را تا پایان رسائل و مکاسب و بخشی از کفایه را در محضر آیات عظام: حاج شیخ علی نکونام، عالمی، صلواتی، اعتمادی و مرحوم حاج شیخ محمدرضا محامی شاگردی نمود.

ایشان در دوران مبارزه با طاغوت پهلوی ضمن شرکت در برخی از سخنرانی های شهید شاهچراغی، در تظاهرات های مردم دامغان علیه رژیم منحط پهلوی شرکت نمود و اطلاعیه های حضرت امام خمینی رحمت الله علیه را نیز به روستای کلاته ملا و روستاهای اطراف به دست جوانان انقلابی می رساند.

پائیز و زمستان ۱۳۵۷ که جوانان انقلابی بخاطر جنایات وحشیانه عوامل شهربانی دامغان در به آتش کشیدن مغازه ها و غارت اموال مردم و نیز از بین بردن اموال عمومی حفاظت از شهر را بعهده گرفته بودند، حجره این طلبه انقلابی مکانی برای استراحت جوانان انقلابی شده بود که شب ها در سطح شهر نگهبانی می دادند.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایشان به همراه دو نفر از جوانان مومن و انقلابی در روستایشان اقدام به تاسیس گروه مقاومت جواد الائمه نمودند که چند سال بعد تبدیل به پایگاه مقاومت شد.

این طلبه بسیجی با شروع جنگ تحمیلی پس از گذراندن دوره آموزش نظامی در قم و تهران به همراه طلبه شهید محمدحسن پریمی و حجت الاسلام والمسلمین جناب حاج سید عباس تقوی از قم به جبهه آبادان اعزام شدند.

وی طی چند مرحله اعزام، ۵ ماه سابقه حضور در جبهه و در مناطق عملیاتی خرمشهر، بستان، سوسنگرد و مهاباد در جمع نیروهای ارتش را در کارنامه ایثارگری خود دارد.

مراکز تبلیغی وی علاوه بر شهر رامهرمز در دوران امامت جمعه شهید موسوی دامغانی، بیشتر دامغان بوده و نیز در بسیج فعالیت های فرهنگی و تبلیغی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha