شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
صفدر محمدی

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر محمدی گفت: ایمان و شجاعت شهید سید حسن نصرالله باعث شده بود که او از هیچ کسی جز خدا در دل ترس و هراسی راه ندهد و با قدرت و استقامت در برابر دشمن صهیونیستی بایستد و از حق مظلوم دفاع کند و از مرگ و شهادت هیچ ترسی نداشت و تمام هستی خود را برای مبارزه با دشمن به میدان آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت، اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه شهید سید حسن نصرالله ایمان و اتکال او به خدای متعال بود و همین مسئله از این شخصیت کم‌نظیر فردی با صلابت و شجاعت ساخته بود.

وی ادامه داد: نترسی و شجاعت دومین شاخصه شهید سید حسن نصرالله بود که از ایمان او نشأت می‌گرفت و نمادی از شجاعت اهل بیت بود و همین ایمان و شجاعت در این شهید سعید باعث شده بود که او از هیچ کسی جز خدا در دل ترس و هراسی راه ندهد و با قدرت و استقامت در برابر دشمن صهیونیستی بایستد و از حق مظلوم دفاع کند و از مرگ و شهادت هیچ ترسی نداشت و تمام هستی خود را برای مبارزه با دشمن به میدان آورد و حتی پسرش نیز در این راه شهید شد و جنازه‌اش به دست صهیونیست‌ها افتاد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: سید حسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت لبنان همیشه در خط مقدم مبارزه با رژیم اشغال‌گر قدس بود و موفقیت‌های چشم‌گیری هم در این سال‌ها کسب کرده بود و همین مبارز و شجاع بودن وی موجب محبوبیت‌ش در بین اعراب، اهل سنت و حتی مسیحی‌ها شده بود.

وی گفت: شهید نصرالله تنها کسی بود که بعد از طوفان الاقصی مستقیم وارد نبرد با رژیم صهیونیستی شد و حتی یمنی‌ها را هم برای مبارزه مستقیم متقاعد کرد و این نشان می‌دهد که سید حسن نصرالله بعد از رهبر انقلاب نقش کلیدی در جبهه مقاومت داشه است .

حجت الاسلام والمسملین صفدر محمدی خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله تربیت شده مکتب امام خامنه‌ای، امام خمینی (ره) و جد مطهرش امام حسین (ع) بود و به خوبی یاد گرفته بود که در مسیر حق سر بدهد اما در برابر ظالم و مستکبر سر خم نکند. و به درستی رهبر انقلاب از این شخصیت به مکتب یاد کردند و عقلانیت، شجاعت، ایمان و ارتباط وثیق با ولایت از مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب شهید حسن نصرالله بود.

وی ادامه داد: امروز جبهه مقاومت به یک بلوغ و رشدی رسیده است که وجود یا عدم وجود یک فرد صدمه‌ی چندانی به تداوم و حیات جبهه مقاومت نمی‌زند چرا که نرم‌افزار و حتی سخت‌افزار کافی جبهه مقاومت برای مبارزه با دشمن از ده‌ها سال قبل پی‌ریزی شده است. و بحث نرم‌افزار آن که تفکر رهبر انقلاب، سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله و ایمان به الله است از بین رفتنی نیست و غربی‌ها توان درک این را ندارند و خیال می کنند با شهادت سید، مقاومت تضعیف خواهد شد. و در واقع مقاومت قائم به شخص نیست و مسیر و مکتب ادامه دارد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه به حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این حمله در واقع دفاع از حاکمیت جمهوری اسلامی بود و بارها و بارها رژیم صهیونیستی به حاکمیت ملی کشور تجاوز کرده بود و تذکرهای ایران هم در آن‌ها بی‌اثر بود و صبر استراتژی ایران نیز دشمن را جری‌تر کرده بود و رژیم خونخواری که جز سیلی‌خوردن زبان دیگری نمی‌فهمد باید با موشک سرجای خود می‌نشست و فرماندهان نظامی و مسئولین جمهوری اسلامی در این برهه بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کردند.

وی بیان داشت: این دومین حمله ایران بود که با شدت بیشتری از حمله قبلی اتفاق افتاد و موشک‌های ایران از آسمان شهرهای اشغالی عبور کرده و به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی اصابت کرد و پیام بسیار واضح و روشنی داشت که اگر این رژیم دوباره دست از پا خطا کند دیگر شهرک‌نشینان غصبی این رژیم هیچ امنیت جانی و مالی را نخواهند داشت و ایران به راحتی می تواند موجودیت این رژیم را تهدید وحتی نابود کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: البته حرکت روبه‌زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده‌است اما به نظر می‌رسد خود سران این رژیم برای نابودی‌شان عجله دارند و حرکات از روی استیصال آن‌ها در مواجبه با جبهه مقاومت دقیقا این پیام را دارد که ایران اسلامی و جبهه مقاومت برای این امر کاملا آماده هستند.

وی در ادامه به وظیفه نخبگان و خواص جامعه اشاره کرد و گفت: نیروهای نظامی و مسئولین کشور به وظیفه خود در برابر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲ عمل کردند، حالا وظیفه نخبگان، طلاب و خواص جامعه است که این را به مردم تبیین کرده و وفاق و همدلی و وحدت را در بین مردم تقویت کنند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: دشمن بعد از شکست تاریخی خود از ایران به جنگ رسانه‌ای و ایجاد جو روانی که مهمترین قدرت دشمن است روی خواهد آورد و باید خواص جامعه مردم را در برابر این هجمه و حملات هوشیار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha