امام جمعه جوپار:

عملیات غرور آفرین وعده صادق صدمات سنگینی به رژیم منحوس اسرائیل وارد کرد

حوزه/ حجت الاسلام صافی زاده گفت: امام جمعه جوپار با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات غرور آفرین، افتخارآفرین، دشمن شکن و پشیمان کننده وعده صادق اتفاق افتاد و صدمات بسیاری به رژیم‌منحوس وارد کرد ولی رژیم صهیونیستی اخبار را سانسور می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام صافی زاده در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی بیان کرد: امیرالمومنین علی علیه السلام می فرماید از ویژگی های اهل تقوا این است که : « تَرَاهُ قَرِیباً أَمَلُهُ» یعنی انسانهای با تقوا آرزوهایشان نزدیکه ؛ معنای این عبارت چیست؟ «اَمل» که در فارسی آرزو. ترجمه می‌شود به معنای امید به چیزی که الان در دسترس نیست و هنوز مقدمات و وسیله رسیدن به آن هنوز فراهم نشده و بدست آوردن آن نیازمند تلاش فراوان و همت زیاد و صرف وقت بسیار است.

وی در توضیح آرزو داشتن ادامه داد: در دین اسلام آرزو داشتن چیز بدی نیست اصلا هر کسی شب به امید و آرزوی روزی سرشار موفقیت به بستر می‌رود و روز به همین امید و آرزو بیدار می شود و از خانه بیرون می رود.

رسول خدا صلّی الله علیه و آله می فرماید: «الْأَمَلُ رَحْمَةٌ لِأُمَّتِی» آرزو، رحمتی است برای امّت من «وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ مَا أَرْضَعَتْ أُمٌّ وَلَداً» و اگر آرزو نبود هیچ مادری فرزندی را شیر نمی ‏داد «وَ لَا غَرَسَ غَارِسٌ شَجَراً» و هیچ باغبانی درختی نمی ‏کاشت. آن چه ناپسند است و در آیات و روایات گوناگون ما را از آن نهی کرده‌اند، داشتن آرزوی طولانی است. یعنی آرزوهایی که متناسب با میزان توانایی و استعداد و در محدوده قدرت ما و حتی عمر کوتاه ما نمی‌باشد.

امام جمعه جوپار با اشاره به روایات گفت: باید توجه داشت که پسندیده بودن آرزوی دنیایی که در مسیر آخرت باشد چند شرط دارد: شرط اول: آرزو را ارزش سنجی کند، شرط دوم: آن است که امکان رسیدن آن آرزو را بررسی کند و ببیند آیا آنچه آرزوی آن را دارد و می‌خواهد به آن برسد با شرایط موجود و امکاناتی که دارد یا فراهم می کند قابل دست‌یابی هست یا نه؟

وی ادامه داد: شرط سوم این است که برای رسیدن به آن تنها از راهی که خدا می پسندد برود. شرط چهارم این است که متناسب با آن آرزو تلاش کند.

حجت الاسلام صافی زاده در خطبه دوم با اشاره به روز کودک در هفته آینده گفت: همه تلاش خود را برای تربیت فرزند خود قرار دهیم چراکه آینده سازان کشور هستند. تامین نیازهای مادی فرزند درآینده کشور تاثیر ندارد، تربیت آن چیزی که در آینده کشور تاثیر می گذارد.

وی ضمن تاکید به تربیت درست فرزند گفت: نحوه تربیت فرزندان در اینده اشان اثر گذار است، در تربیت فرزند دقت کنیم و از کارشناس مشورت بگیریم.

وی با اشاره به وصیت شهید جاویدالاثر علی یزدان پناه از شهدای اهل جوپار یادآور شد: "فرزندان امانت هایی هستند که خدا به شما داده و امانت خدا را همان گونه که پاک به شما داده اند به پاکی تحویل دهیم."

حجت الاسلام صافی زاده با اشاره به حوادث هفته اخیر خاورمیانه گفت: هفته گذشته شاهد جنایت بزرگی در لبنان بودیم که قلب همه آزادگان عالم را به درد آورد. دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله و همراهان به شهادت رسیدند نقش مستقیم آمریکا را در این ترور نباید فراموش کرد.

خطیب جمعه جوپار ادامه داد: آمریکا در دو بعد زمینه ساز شهادت شهید مقاومت بود. بعد سیاسی و عملیاتی. بعد سیاسی این بود که آمریکا و اروپا ۲۱ روز آتش بس اعلام کردند و جامعه بین المللی را سرگرم کردند، از یک طرف غرب اصرار به برقراری آتش بس کرد از طرف دیگر نتانیاهو رد می کرد.

وی تبیین کرد: در بعد عملیاتی، امریکا شریک عملیاتی برای اسرائیل بود. در این عملیات موشک هایی که اسرائیل استفاده کرد موشک هایی بود که آمریکا به آنها تقدیم شده بود.

حجت الاسلام صافی زاده یاداور شد:همه اتفاقات می فهمانند دشمن قابل اعتماد نیست مسئولین توجه داشته باشند. به وعده های دشمن اعتماد نکنید دشمن دنیا را به پدیده خیالی سرگرم می کند و بعد کار خود را انجام می دهد.

وی با تاکید به استحکام حزب الله ابراز کرد: حذف یک فرمانده یک دستاورد نظامی نیست تا زمانی که ساختار نظامی از بین نرفته است. در دفاع مقدس دیدیم فرماندهان نظامی بزرگ شهید میشدند اما ساختار از بین نرفت.

امام جمعه جوپار با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات غرور آفرین، افتخارآفرین، دشمن شکن و پشیمان کننده وعده صادق اتفاق افتاد و صدمات بسیاری به رژیم‌منحوس وارد کرد ولی رژیم صهیونیستی اخبار را سانسور می کند.

وی تصریح کرد: در اسرائیل اداراتی وجود دارد که میگوید چه عکس ها و چه اخباری منتشر شود تا مردم از اتفاقاتی که می افتد بی خبر باشند، تا قدرت پوشالی خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام صافی زاده تاکید کرد: ضربات سهمگین عملیات وعده صادق قابل کتمان نبود. دوربین های مردمی تصاویر اصابت موشک هارا ضبط کردند و اسرائیل نتوانست از این لحاظ اطلاعات را سانسور کنند.

وی ادامه داد:بعد از عدم توانایی اسرائیل در عدم سانسور اطلاعات ، روی آوردند به عملیات روانی . در افکار عمومی و مجامع عمومی می گویند عملیات موشکی ایران ضربه اساسی به ما نداشته، سعی میکنند ضربات سنگین ودردناک با دروغ گویی کتمان کنند اما تصاویر گرفته شده نشان میدهد که فرودگاه مهم مدرن مورد هدف قرار گرفته است.

امام جمعه جوپار با تبیین هدف اسرائیل از عملیات روانی یادآور شد:اکنون به دنبال این است که بگوید عملیات ایران تاثیر آن چنانی ندارد، اما ایران قدرتمند تر از آن چیزی است که فکر می کنند.

حجت الاسلام صافی زاده اقامه نماز جمعه توسط رهبر معظم انقلاب را هماورد خواهی بزرگی دانست و گفت: اقدامی که امروز مقام معظم رهبری نشان داد، اعلام عمومی شرکت در مراسم بزرگداشت شهید سید نصرالله و اقامه نماز جمعه هماورد خواهی بزرگی است. یعنی می خواهد به دشمن بگوید تو دشمن عددی نیستی.

وی افزود: این اقدام بزرگ و خردمندانه توسط مقام معظم رهبری بود. به طور قطع می توان گفت مردم ما حضور پرشور و دشمن شکنی نه تنها در تهران بلکه در سایر نماز جمعه های کشور خواهند داشت. مردم ایران نشان می دهند که با وجود همه مشکلات،همه انتقاد، همه گلایه ها، پای کشور و مکتب ایستاده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha