شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 5, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک مبارزه با رژیم صهیونیستی را خدمت به بشریت و فضایل انسانی دانست و گفت: سید مقاومت شهید سیدحسن نصرالله (ره) شهید خدمت به انسانیت و بشریت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در خطبه اول نماز جمعه شهر کهک و در ادامه مبحث فضائل اخلاقی به بررسی اهمیت و آثار شجاعت از منظر روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی اظهار داشت: بر اساس روایات، شجاعت موجب عزت و سرافرازی انسانها و جوامع می گردد؛ امام علی (ع) می فرمایند: «اَلشَّجاعَةُ عِزٌّ حاضِرٌ، اَلجُبنُ ذُلٌّ ظاهِرٌ»؛ شجاعت عزّتی است آماده، ترس ذلّتی است آشکار.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: شجاعت عامل محافظت جامعه در برابر تهدید دشمنان است و در موقع جهاد و مبارزه است که شجاعان واقعی شناخته می شوند؛ امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: «ثلاثَةٌ لاتُعرَفُ إِلاّ فی ثَلاثِ مَواطِنَ: لَا یُعْرَفُ الْحَلِیمُ إِلَّا عِنْدَ الْغَضَبِ وَ لَا الشُّجَاعُ إِلَّا عِنْدَ الْحَرْبِ وَ لَا أَخٌ إِلَّا عِنْدَ الْحَاجَة»؛ سه عده اند که جز در سه جا شناخته نمی شوند: بردبار جز در هنگام خشم، شجاع جز در جنگ و برادر جز در هنگام نیازمندی.

وی بیان داشت: همین مسأله موجب شده است که شجاعت یکی از مهمترین شرایط کارگزاران حکومت اسلامی شمرده شود، امیرالمومنین (ع) در عهدنامه مالک اشتر در رابطه انتخاب کارگزاران حکومتی می فرمایند: «ثُمّ الصَقْ بِذَوِی المُرُوءاتِ و الأحسابِ، و أهلِ البُیوتاتِ الصالِحَةِ و السَّوابقِ الحَسَنَةِ، ثُمّ أهلِ النَّجدَةِ و الشَّجاعَةِ و السَّخاءِ و السَّماحَةِ، فإنّهُم جِماعٌ مِن الکَرَمِ»؛ با ارباب مروّت و آنان که از خانواده های شریف و شایسته هستند، و پیشینه های نیکو دارند و سپس با کسانی که دلاور و شجاع و بخشنده و گشاده دستند همنشین باش؛ که اینان معدن کرَم و بزرگواری هستند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در زمینه احداث و تکمیل محورهای مواصلاتی شهرستان، خواستار تکمیل هر چه سریعتر پروژه بازسازی محور صرم به ورجان شد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها روز نیروی انتظامی را گرامی داشته و از خدمات این نیروی خدوم به مردم و انقلاب تقدیر به عمل آورد.

امام جمعه کهک در ادامه افزود: بر اساس رهنمودهای امام خامنه ای (حفظه الله) فعالیتهای این نیروی ارزشمند باید مبتنی بر دو پایه رحمت و اقتدار باشد.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه، مبارزه با رژیم صهیونیستی را خدمت به بشریت و فضایل انسانی دانست و افزود: سید مقاومت شهید سیدحسن نصرالله (ره) شهید خدمت به انسانیت و بشریت بود.

وی تصریح کرد: نسل های آینده وقتی تاریخ زمان ما را مطالعه کنند خواهند دید که در برابر جنایتهای وحشتناکی در زمان ما اتفاق می افتد، انسانهای بزرگی همچون شهید سید حسن نصرالله نیز وجود داشته اند که زندگی خود را وقف دفاع از مظلومین کرده اند.

امام جمعه کهک در ادامه عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ را که در وضعیت بالاترین سطح آمادگی رژیم غاصب صهیونیستی و اطلاع قبلی آنها اتفاق افتاده است، را مورد توجه قرار داد و گفت: این مهم نشان دهنده توان عظیم نظام اسلامی در رویارویی با دشمنان از یک سو و توخالی بودن ادعای شکست ناپذیر بودند صهیونیستها از سوی دیگر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha