یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

حوزه/ یکی از موثرترین برنامه ها و اقدامات راهبردی برای پیروزی در کارزار با نفوذدشمنان و در اجرای دقیق مفاد سندتحول بنیادین آموزش وپرورش، عملیاتی نمودن تمام راه کارها ی سندواجرای به موقع آن ها می باشد.

خبرگزاری حوزه | رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیزوحکیم مدظله العالی در بخشی از بیانات مهم اخیر خود که در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و فعالان هشت سال دفاع مقدس و مقاومت انجام شد، مسئولان دستگاه های اجرایی کشوربه ویژه آموزش وپرورش را نسبت به خطر برافراشته شدن پرچم‌ نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن تذکر دادند و تصریح کردند: «این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن ووسوسه های خصمانه دشمن نباید در داخل کشور در دستگاه های مختلف ما برافراشته شود! باید مراقبت کرد! همه موظفند! در وزارت آموزش و پرورش باید مراقبت کرد!».

برای این که پرچم نفوذ فرهنگی وسبک زندگی دشمن ونسخه های غربی وبیگانه درآموزش وپرورش بالانرود و رسوایی توطئه ها و دسیسه های آنان را نویدبدهد، باید ساحت آموزش وپرورش ازساحت های ساخته شده و وارداتی منزه وپاک شود وتکیه بر داشته های درون زا و سرمایه های داخلی ومستحکم‌ وبابهره گیری از تجارب انقلاب اسلامی درگام اول، دستگاه عظیم تعلیم وتربیت را با روحیه جهادی وتخصص کاربردی ونتیجه بخش وعلم جهت دار به پیش برندگی کشور در گام دوم انقلاب کمک کرد.

یکی از موثرترین برنامه ها و اقدامات راهبردی برای پیروزی در کارزار با نفوذدشمنان و در اجرای دقیق مفاد سندتحول بنیادین آموزش وپرورش، عملیاتی نمودن تمام راه کارها ی سندواجرای به موقع آن ها می باشد.

لازم است با اقدامات رفتاری توسط سکانداران خدوم وزارت آموزش وپرورش از ستاد تا صف و مدارس که خط مقدم نظام تعلیم وتربیت وآموزش وپرورش می باشد، با پرهیز از شعار و تشریفات و با باور عمیق نشان دهند و در جامعه مشهود باشد.

ساحت های تعلیم وتربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تعلیم وتربیت، اجتماعی و سیاسی، تعلیم وتربیت زیستی و بدنی، تعلیم وتربیت زیباشناختی وهنری، تعلیم وتربیت اقتصادی وحرفه ای، تعلیم وتربیت علمی وفناورانه ساحت های شش گانه مذکور زمانی کارکردهای واقعی خود را خواهند داشت که افسران سپاه پیشرفت کشور و مرزبانان این ساحت ها، پرچمداران متعهد و فداکار و تربیت یافته آموزه های انسان سازوسعادت بخش قرآن کریم و اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام ودلبسته به اصول واهداف وآرمان های انقلاب اسلامی باشند.


نیروی انسانی تربیت شده وتوانمند وواجدشرایط فعال درتمام سطوح آموزش و پرورش اعم ازمدیر،معاون،معلم ،مربی،مدیریار و ... ودرتمام سطوح آموزشی وپرورشی و ورزشی و ... مهم ترین و موثرترین سدی هستند که در برابر تهاجمات متنوع فرهنگی وساختارشکن مفهومی و منافذو حیله هاوترفندهای شیطانی دشمنان وافرادساده لوح وفریب خورده بایدنقش بازدارندگی وهوشمندانه ایفا کنند.


توجه به هدف های عملیاتی وراه کارهای ۲۳ گانه فصل هفتم سندتحول بنیادین آموزش وپرورش از مجموع ۱۳۵ راه کار مصرح درهشت فصل این سند نسخه آماده ای است که ازبرافراشته کردن پرچم دشمنان بارنگ های جذاب ومدلس جلوگیری ومبارزه می کند و آنان را به شکست وناامیدی می کشاند و باید با حمایت و پشتیبانی همه جانبه مدیران، مسئولان، حاکمان کشور و دستگاه های دولتی و غیردولتی و رسانه ها و با بروزرسانی و نوسازی و فرایند ترمیم سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با تهیه وتدوین نقشه راه، از ستاد تا مدرسه اجرایی شود.

محمد رضا قاسمی نیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha