دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
کتابخانه

حوزه/ عصر شعر سراسری «راز نصرالله» به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان ر ضوی و با حضور شاعران استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، عصر شعر سراسری «راز نصرالله» به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان ر ضوی و با حضور حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و راضیه رجائی، علی اصغر شکفته، مجتبی ابوالقاسمی، غلامرضا غلامپور دهسرخی، حسین سیدبر، ملیحه آخوندی و زهرا عراقی از شاعران استانی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

در ابتدا حسین نوربخش، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، شهید مقاومت و دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: این قبیل برنامه ها به منظور گرامیداشت مقاومت و ایثارگریهای مردان خدا و اسلام برگزار می شود. می توان به جرأت گفت که در عصر حاضر نماد مقاومت، ایثارگری و شهادت، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امروزه اگر نگاهی از گوشه و کنار دنیا برای دادخواهی مظلومیت وجود داشته باشد قطعا حمایت و نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در کنار خود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به پاسخ کوبنده ایران اسلامی به حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: معتقد هستم که پای سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایستادن، قدرتش از هزاران موشک بیشتر است؛ چرا که قدرت نظامی در کنار ایستادگی پای حرف رهبری فرهیخته بدون شک این حماسه ها را ماندگار می کند.

نوربخش ضمن قدردانی از حضور شاعران و دبیران محافل ادبی کتابخانه های عمومی در این برنامه، اظهارکرد: شاعران به واسطه قلم خود می توانند این مظلومت و ایثارگری را به همگان نشان می دهند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به عربی بودن بخشی از خطبه های نماز جمعه نصر، بیان کرد: اگر در تمامی این حوادث بین المللی که با هدف تغییر معادلات جهان انجام می شود، مخاطب خود را خدا قرار دهیم، سختی ها و مشکلات آسان خواهد شد.

وی سیدحسن نصرالله را مبلغ و زبان عربی مظلومیت بین المللی مسلسمان دانست و بیان کرد: توجه داشته باشید که حزب الله زنده است و زنده خواهد ماند و امثال سیدحسن نصرالله، شهید بهشتی، شهید رجائی و ... نمادهای این مقاومتها هستند. این را بدانید که نهضت مقاومت ادامه دارد و این به واسطه تفکری است که برگرفته از اعتقادات قوی اسلامی مردم است.

در ادامه هر یک از شاعران به خوانش اشعار خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha