دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
زمانی فرد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد گفت: وظیفه اندیشمندان در شرایط موجود این است که بیانیه رهبر معظم را تحلیل کنند و مبانی دینی آن بیانیه را برای مردم توضیح دهند و بصیرت افزایی کنند تا مردم رسالت خود را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد عضو شورای حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مهم قرآن برای اندیشمندان این است که رسالت‌های الهی را به نحو صحیح برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به وظائف و رسالت‌های امروز در راستای تحقق تکالیف قرآنی، ادامه داد: بر اساس این تکلیف قرآنی، وظیفه علما، دانشمندان و اساتید آن است که حقائقی که در فضای جامعه اتفاق می‌افتد را بر اساس مبانی قرآنی، عقلانی و روایی، تجزیه و تحلیل کنند و در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بتوانند وظیفه خودشان را به درستی انجام دهند.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: با توجه به شرائط امروز در جامعه و منطقه و مسائلی که برای جبهه مقاومت صورت گرفته و بیانیه مهمی که مقام معظم رهبری صادر کردند، وظیفه اندیشمندان آن است که بیانیه را تحلیل کنند و مبانی دینی آن بیانیه را برای مردم توضیح دهند و بصیرت افزایی کنند تا مردم رسالت خود را بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد ادامه داد: همانطور که در آغاز انقلاب اسلامی با تبیین اندیشمندان، خطبا و اهل تبلیغ مردم حول محور رهبری جمع شدند و آن انقلاب شکوهمند اتفاق افتاد، الان هم در این شرائط حساس توجه به این بُعد تبیینی مهم است، به ویژه با توجه به فعالیت‌های دشمنان که در فضای مجازی جنگ روانی به راه انداخته‌اند، به همین منظور روحیه دادن به مردم و آشنا کردن آنان با مفاهیم و دستورالعمل‌های قرآنی، ضروری و دارای اهمیت است.

وی ضمن اشاره به برکات برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی، خاطرنشان کرد: جلسات هم‌اندیشی کمک می‌کند از این اندیشه‌های گوناگون اساتید استفاده شود و خروجی مثبتی داشته باشد و در یک جمع بندی نهایی در اختیار مردم قرار داده شود تا آنان نیز بتوانند با موضع گیری‌های صحیح، این مرحله حساس را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha