دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: یکی از مواردی که دامپزشکی باید نسبت به آن اهتمام و حساسیت بیشتری داشته باشد شرایط بهداشتی و شرعی ذبح دام در کشتارگاه‌ها است چراکه مردم عزیزمان نسبت به هر دو موضوع دغدغه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان به همراه معاونین این اداره‌کل با حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که سرپرست دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی استان نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با طرح روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) به برکات فعالیت در حوزه دامداری اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود خداوند وقتی زندگی را برای بشر خلق کرد، برکات خود را در دو کار کشاورزی و دامداری قرار داد.

امام جمعه سمنان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع تولید گوشت قرمز در استان افزود: شرایط اقلیمی استان زمینه مطلوبی برای پرورش شتر و بهره‌مندی از گوشت آن فراهم کرده است که باید به آن نیز توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری ظرفیت‌ ویژه عشایر استان برای دامداری و تولید گوشت قرمز گفت: اداره‌کل دامپزشکی استان باید به موازات سایر دستگاه‌ها، شرایط را برای تقویت کمی و کیفی تولیدات عشایر استان فراهم نماید.

وی انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌های دامی را از مهمترین ماموریت‌های سازمان دامپزشکی عنوان کرد و با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز گفت: هماهنگی‌های بین دستگاهی در حوزه دام سبک و سنگین باید بگونه‌ای باشد که ضمن حمایت از منافع تولیدکنندگان، نیاز استان نیز بطور کامل و پایدار تامین شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان، دامداری و کشاورزی را شغل بسیاری از پیامبران از جمله پیامبر اسلام(ص) دانست و اظهار کرد: یکی از مواردی که دامپزشکی باید نسبت به آن اهتمام و حساسیت بیشتری داشته باشد شرایط بهداشتی و شرعی ذبح دام در کشتارگاه‌ها است چراکه مردم عزیزمان نسبت به هر دو موضوع دغدغه دارند.

امام جمعه سمنان تطابق ذبح دام با ضوابط شرعی را دارای ثمرات متعدد عنوان کرد و گفت: ذبح شرعی دام، آثار و پیامدهای وضعی گوناگونی به دنبال دارد لذا باید در کنار توجه به بهداشت ظاهری، به بهداشت معنوی ذبح دام نیز توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه خواستار تشدید نظارت‌ها بر تولید شیر و فرآورده‌های لبنی شد و افزود: در برخی از نقاط استان مانند روستای «جودانه» در شهرستان میامی لازم است برای استقرار واحدهای فرآوری شیر برنامه‌ریزی و اقدام شود که توسعه این مهم نیازمند هماهنگی بخش‌های ذی‌ربط است.

وی تاکید کرد: ایجاد واحدهای فرآوری شیر خام می‌تواند به ایجاد اشتغال، درآمد و رونق اقتصادی نقاط مختلف استان بویژه روستاها منجر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه مسئولان باید خدمت به مردم را محور اصلی فعالیت‌های خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: اگر یک دامپزشک یا کارشناس امور دام، اقدامات خود را به زینت جلب رضایت خداوند آراسته کند علاوه بر اینکه کار خود را انجام داده است، یک امر معنوی و عبادی نیز انجام داده است و نزد پروردگار مأجور خواهد بود و البته از برکات آن نیز در زندگی بهره‌مند خواهد شد.

در ابتدای این دیدار آقای «حمیدرضا حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان سمنان و حجت‌الاسلام «محمدرضا اصغری» سرپرست دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در این اداره‌کل به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha