سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 8, 2024
حرم حضرت زینب (س)

حوزه/ حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) با همکاری دفاتر مراجع تقلید، مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله را در صحن مطهر زینبی برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها) با همکاری دفاتر مراجع تقلید و فعالان فرهنگی در منطقه سیده زینب (سلام الله علیها) مراسم بزرگداشت شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در صحن مطهر زینبی برگزار کرد.

در این مراسم نمایندگان دفاتر مراجع تقلید و جمع زیادی از شهروندان حاضر شدند و ارزش های شهادت را یادآور شدند که شهید سید حسن نصرالله به خاطر آن شهید شد.

شیخ ناصری: شهید نصرالله به آرزوی خود رسید

شیخ محمد الناصری استاد حوزه علمیه جامعة المصطفی اشاره کرد: این مسیر، مسیر ائمه اطهار و مسیر انبیاء (علیهم السلام) و سخن ائمه علیهم السلام است که می فرمایند: «شهادت کرامت ما است» و این مقام بسیار بزرگی است؛ زیرا صاحب آن کار بزرگی انجام داده است که موجب رضایت خداوند متعال است.

شیخ الناصری تأکید کرد: شهید والامقام سید حسن نصرالله امروز رهبر مجاهدین است و عمر شریف خود را در جبهه جهاد و مقاومت سپری کرد و همیشه آرزوی شهادت داشت و به آن دست یافت.

استاد حوزه علمیه جامعة المصطفی در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را ویژه به حضرت امام خامنه ای، جهان اسلام و مراجع عالیقدر، مقاومت اسلامی و رزمندگان مستقر در جبهه های نبرد تسلیت گفت.

وی تصریح کرد: خون شهید نصرالله به هدر نخواهد رفت و جرقه ای برای مجاهدان خواهد بود تا این رژیم غاصب را ریشه کن کنند.

شیخ الخطیب: بر عهد و پیمان باقی هستیم

شیخ ادهم الخطیب، مدیر دفتر سید فضل الله در دمشق تاکید کرد: این خون پاکی که با خون امام حسین (علیه السلام) و خط و مسیر ایشان پیوند خورده و الهام بخش نسل ها در طول تاریخ فداکاری، مجاهدت و جانفشانی در راه خدا شد، ان شاءالله هزینه آن پیروزی بزرگ خواهد شد.

وی افزود: خونی به ارزش خون شهید سید نصرالله و بقیه رهبران بزرگ لبنان و فلسطین را دارد، بهای آن آزادی قدس شریف خواهد بود ان شاءالله.

دوستداران این سیره مطهر حسینی عهد و پیمان را حفظ می کنند و این پرچم را تا پیروزی یا شهادت برافراشته نگه می دارند و شهادت بالاترین مرتبه ای است که انسان در مسیر تکاملی خود می تواند به آن برسد و این شهادتی است که شایسته سید حسن نصرالله است، همان گونه که شایسته امام حسین و امام علی (علیهما السلام) است.

سید عابدی: به جدش امام حسین (ع)، تأسی کرد

سید علی باقر عابدی، رئیس موسسه اسلامی اهل بیت (علیهم السلام) در هند نیز به نوبه خود شهادت سید حسن نصرالله را مصیبت بزرگ دانست و گفت: مسلمانان همواره از شهادت جدش حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) و همچنین شهادت امام حسین (علیه السلام) مسلمانان اندوهگین هستند.

وی افزود: این مسیر یک مسیر انفرادی نیست، زیرا پیش از آن شهادت شیخ راغب حرب و همچنین سید عباس موسوی بوده و پس از شهادت سید بزرگ و بی بدیل مقاومت متوقف نخواهد شد؛ زیرا این مسیر مستمر است، همان طور که خود سید نصرالله درباره آن می گفت، این مسیر حسینی است.

جعفر خضور، تحلیلگر سیاسی نیز به نوبه خود تأکید کرد که بزرگداشت شهید به همان اندازه که حاوی قدرت است با غم همراه است، غم و اندوه به خاطر از دست دادن ایشان و قدرت مایه افتخار است.

وی افزود: اینجا برای من سخت است که عقل و احساس را در گفتارم ترکیب کنم. اما می توانم بگویم به عنوان یک جوان سوری که در آغوش طنین صدای استاد شهید بزرگ شد و با عشقی که از پدرش به ارث برده بود، پرورش یافت.

خضور ادامه داد: در هر سخنرانی سید نصرالله احساس می کردم که امید تازه ای به آزادی نزدیک است و سید امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نزدیک شده است.

تحلیلگر سیاسی بیان داشت: درست است که او را در جسم و حضور از دست داده ایم، اما در بطن عقیده مستحکم نظام فکری رهبران محور مقاومت، مانند مسیر شهادت حضور دارد و مقاومت در کمین یا رویارویی، پروژه ای در راستای ایمان اسلامی و رسالت جهادی اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha