سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 8, 2024
شجاعی

حوزه/ مؤسسه منتظران منجی(علیه السلام) به مناسبت جشن میلاد حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) در وبسایت منتظر بخش مدیا کتاب صوتی «فرد و جامعه متعالی» را بارگذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) موسسه منتظران منجی در وب سایت منتظر کتاب صوتی را با محوریت نامه امام رضا(ع) به سیدالکریم را بارگذاری کرده است.

استاد محمد شجاعی به مدت سه سال این کتاب را در کارگاه‌های سبک زندگی تدریس کردند. مجموعۀ صوتی و تصویری این کتاب در وبسایت منتظر در بخش سبک زندگی انسانی، با نام «سبک زندگی انسانی در کلام امام رضا(علیه السلام)» قابل دسترس است.

بنابراین گزارش، این نامه نه تنها طرح جامع برای سبک زندگی انسانی است بلکه بخشنامۀ ائمه به شیعیان است که آن را می‌توان منشور تمدن نوین اسلامی و اتحاد مسلمانان و دوری از عوامل تفرقه دانست.

متاسفانه تا کنون محتوای آیین‌ها و آموزش‌هایی از این دست را، کسانی به ما تزریق کردند، که نظام خانواده و سبک زندگی انسانی در آنها قرن‌هاست دچار از هم‌پاشیدگی شده و این درد در خانواده‌های ما هم کم کم دارد رسوخ می‌کند. این در حالی است که امام رضا(علیه السلام) قرن‌ها پیش از تولد ما، ۹ فرمولِ سعادت را برای ما برشمردند.

این کتاب، شرح مختصری است از مفاهیم عمیق این نامه و توضیح ۹ فرمول اصلی موجود در نامه است. استاد شجاعی در این کتاب نامۀ امام (ع) را شرح دادند و موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارتند از:

مهارت در سلام گفتن، به گونه‌ای که با تمام موجودات عالَم به سِلم و صُلح برسی، مهارت‌های مبارزه با افکار منفی شیطان، شناختِ صداقت و امانت داری و مهارت یافتن در آن‌ها، مهارت‌های کلامی(تشخیص زمانی که باید سکوت کنی یا پاسخ بدهی)، مهارت در ارتباطِ سالم با خویشان، شبیه شدن به الگوهای بزرگِ اخلاقی دنیا، مهارت در عدم ورود به خصومت‌ها و فتنه‌های دیگران، و بخشش آن‌ها، شناخت خطاهایی که به ظاهر ساده اند، اما ممکن است ریشۀ باورهای مان را نابود کنند.

این کتاب و کارگاه را از لینک‌های زیر قابل دریافت است:

۱-کتاب «فرد و جامعه‌ی متعالی» (شرح نامه امام رضا علیه‌السلام به حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام) به قلم استاد محمد شجاعی.

mohipub.ir/product/فرد-و-جامعه-متعالی/

۲-کتاب صوتی «فرد و جامعه متعالی در کلام امام رضا علیه‌السلام»

media.montazer.ir/کتاب-صوتی-فرد-و-جامعه-متعالی/

۳- کارگاه ۱۷۱ ساعته «شرح نامه امام رضا علیه‌السلام به حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام» (سبک زندگی انسانی) با تدریس استاد محمد شجاعی

https://media.montazer.ir/?p=۲۲۸۸۱

۴- خلاصه‌ی کارگاه «شرح نامه‌ی امام رضا علیه‌السلام به حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام» (سبک زندگی انسانی) در ۱۰ جلسه.

media.montazer.ir/شرح-نامه-امام-رضا-علیه-السلام-به-حضرت-عبدالعظیم/

همچنین، مؤسسه منتظران منجی (علیه السلام) به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی(علیه السلام) مصادف با شب ولادت سید الکریم مراسم جشن میلاد حضرت را در حسینیه قرائت قرآن واقع در شهر ری، میدان هادی ساعی خیابان آستانه برگزار کردند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد شجاعی مدیر موسسه منتظران منجی به بیان جایگاه و مقام شخصیت خضرت عبدالعظیم حسنی پرداختند. مدیحه سرایی و مولودی خوانی با نوای حاج محمد طاهری و اجرای سرود توسط گروه سرود ری نوا و سایر برنامه های شاد از دیگر برنامه های این جشن عمومی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha