چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
عرفاتی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفاتی با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با شعار «حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اسوه جهاد و مقاومت» از شنبه آغاز خواهد شد، گفت: امسال با توجه به اتفاقات اخیر مربوط به ترور سران مقاومت و عملیات طوفان الاقصی ۲ ویژه برنامه‌هایی را در این خصوص خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن عرفاتی، معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) امروز چهارشنبه(۱۱مهرماه) در نشست تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبپالعظیم الحسنی(ع) ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت به جزئیات این برنامه‌ها پرداخت و اظهار کرد: در هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تلاش‌های جبهه مقاومت و همچنین سیدحسن نصرالله مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران در شب گذشته این اقدام را التیام‌بخش ترورهای اخیر دانست و گفت: اگرچه همچنان غم‌های از دست رفتن عزیزان‌ ما بر دل و جان‌مان مانده است اما اقدام سپاه پاسداران باعث دل‌گرمی تمام‌ مسلمانان شد.

معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) خاطرنشان کرد: ما میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) را به هفته بزرگداشت تبدیل کردیم زیرا محتواهای بیشتری را بتوانیم به مخاطبان تبدیل کنیم و خوشبختانه یک دبیرخانه دائمی هم برای این هفته بزرگداشت تشکیل شده است تا مردم با معارف این بزرگوار بهتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفاتی یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما سخنرانی در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران خواهد بود، اما هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از شنبه(۱۴مهرماه) با شعار «حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اسوه جهاد و مقاومت» آغاز خواهد شد.

وی افزود: حضور ورزشکاران مدال‌آور در آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) و ترویج فرهنگ جوانمردی یکی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان‌کرد: یک شب شعر شنبه(۱۴مهرماه) با موضوع فضائل و مناقب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و جبهه مقاومت در صحن حضرت امام خمینی(ره) بعد از نماز مغرب و عشاء خواهیم داشت. یک دبیرخانه بزای این‌موضوع در نظر گرفته شده است تا بهترین سروده‌ها در میلاد سال آینده مورپ تجلیل قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفاتی ابراز کرد: روز یک‌شنبه(۱۵ مهرماه) برنامه‌ای ویژه‌ای برای کادر درمان و پزشکی کشور خواهیم داشت، همچنین باتوجه به سالگرد عملیات طوفان الاقصی یکی‌ مراسمی هم در این خصوص خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه(۱۶مهرماه) از ساعت ۸صبح در سالن اندیشه جوان آستان برنامه‌ای برای دانشجویان خواهیم داشت، همچنین در این روز از ساعت ۱۰صبح برنامه‌ای ویژه معلولین کهریزک خواهیم داشت و پرچم آستان به این ‌مرکز خواهیم برد.

معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) تاکید کرد: اجتماع خدام حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) روز دوشنبه را نیز از ساعت ۱۵ از میدان شهرری خواهیم داشت، همچنین از ساعت ۱۶:۳۰ آیین تعویض پرچم حرم را برگزار می‌کنیم.

عرفاتی ادامه داد: ساعت ۲۱:۳۰ شب ولادت یعنی سه‌شنبه(۱۷ مهرماه) محفل ویژه قرآنی خواهیم داشت، همچنین به خاطر تقارن با هفته نیروی انتظامی صبح ولادت عزیزان ما مارش نظامی را در حرم از ساعت ۸ تا ۹ صبح خواهند داشت و از شهدای نیروی انتظامی تجلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام حسینی بوشهری سخنران ظهر روز ولادت خواهند بود و مراسم جشنی در این روز برگزار خواهد شد. از ائمه جماعات شهرری هم خواسته‌ایم در این هفته به مناقب حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بپردازند.

معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان کرد: در روز میلاد از ساعت ۱۵ هیات ویژه بانوان آستان برنامه‌ای را برای بانوان خواهد داشت. مراسم چراغ‌گردانی نوباوگان حسینی هم از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد، همچنین غروب روز میلاد نیز یک‌ جلسه روان‌شناسی خواهیم داشت و سپس آقای سهیل سازگار به مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفاتی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه(۱۸ مهرماه) برنامه‌ای ویژه دانش‌آموزان خواهیم داشت، اظهار کرد: دانش‌آموزان در این روز می‌توانند از موزه و آسمان‌نما هم بازدید کنند. در این روز برنامه تفسیر نهج‌البلاغه را هم خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه(۱۹ مهرماه) برنامه زنده تا نیایش هم از شبکه تهران پخش می‌شود، شب جمعه هم در تالار شیخ صدوق برنامه تکریم خانواده شهدا و غباروبی مزار شهدا از قبر شهید امیر عبدالهیان تا طیب رضایی را خواهیم داشت. تفسیر قرآن حجت‌الاسلام بهشتی و درس فقه استاد فتح‌الله‌زاده هم‌ جزو برنامه‌های ما است.

معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) یادآور شد: شب جمعه برنامه دعاق کمیل را هم خواهیم داشت و صبح روز جمعه(۲۰مهرماه) دعای ندبه با صدای مهدی سماواتی را خواهیم داشت، جمعه شب نیز سلسله جلساتی روان‌شناسی با موضوع مشاوره و تربیت از نگاه اسلام را با سخنرانی حجت‌الاسلام پسندیده خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عرفاتی در مورد سایر برنامه‌های این هفته گفت: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به برنامه‌های برگزاری نمایشگاه فرهنگی هفته ولادت، بازدید رایگان از موزه و خانه علم آستان عبدالعظیم الحسنی(ع)، برپایی مواکب پذیرایی، عطرافشانی حرم، برپایی جشن عقد برای زوج‌های جوان، برپایی جشن تکلیف، برگزاری مسابقه کتابخوانی حکمت‌نامه حضرت عبدالعظیم(ع) و برپایی غرفه آشنایی با حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد.

وی در پایان گفت: امسال شهرداری تهران همکاری خوبی با ما داشته و هفته کودک در آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار خواهد شد. همچنین در امر تبلیغ این هفته نیز به کمک ما آمده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha