چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
کد خبر: 1189400
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
اجتماع حوزویان

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اهمیت استقامت در مسیر حق، موفقیت را نتیجه‌ی پایمردی در این مسیر دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد اظهار داشت: شعار ما این است که مؤمنان باید در راه حق همچون سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای بزرگ، که همگی راه حق را دنبال کرده، استقامت کنند تا ادامه‌دهنده این مسیر باشند.

وی ادامه داد: این راه هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت، درست مانند شهدای کربلا که هیچ وقت فراموش نمی‌شوند. در طول تاریخ، در لحظات حساس، ممکن است گروه‌های حق در برابر اقلیت‌ها مغلوب شوند، ولی اثر خونشان همواره در تاریخ تأثیرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی بیرجندی به واقعه شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: در آن زمان، جریان عاشورا توسط خلفای عباسی و اموی به شدت پوشانده شد، اما به مرور زمان، این واقعیت تاریخی خود را به نمایش گذاشت.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان ادامه داد: امروز، در نقاط مختلف دنیا، با گرامیداشت روز عاشورا هدف امام حسین(ع) بیشتر از هر زمان دیگری بیان می‌شود، و برگزاری مراسم اربعین و حضور گسترده مسلمانان نشان‌دهنده ماندگاری حق و حقیقت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha