جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
آیت‌الله دری نجف‌آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: زمینه‌های فساد بسیار گسترده است و جهاد دستگاه قضا شناسایی عوامل بسترساز و مبارزه همه‌جانبه و بدون تعارف با این پدیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی، افزود: دستگاه قضا و دیگر نهادهای متولی وظیفه دارند هزینه‌های فساد را در لایه‌های مختلف جامعه افزایش دهند تا برای فرد نصرفد که اقدام به انجام آن شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا باید در تخلفاتی مانند قاچاق کالا، سلاح و مشروبات الکلی با قاطعیت برخورد کند، ادامه داد: هرچه دستگاه قضا صلابت داشته باشد نظام رسالت خود را با توان بیشتر می‌تواند انجام دهد.

امام جمعه اراک گفت: سلامت نظام اداری به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه در هر جامعه است که تمام هنر دستگاه قضا در جمهوری اسلامی باید تحقق این مهم باشد و از هر ابزاری برای آن استفاده کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از ذات اقدس الهی است و صدور احکام بر اساس آموزه‌های والای اسلامی است و این مهم نظام قضایی کشور ما را با دیگر نقاط جهان متمایز می‌کند.

وی اضافه کرد: برخورد قاطع با سرشبکه‌های فساد، مقابله به ریشه‌های رانت، اصلاح مجرمان همراه با آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) باید بیش از پیش در دستگاه قضایی جاری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: ایران اسلامی در همه ابعاد از نظر اخلاقی و کاربردی باید عزت آفرین باشد زیرا این دستگاه تابلوی بزرگی از کل کشور است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه دستگاه قضای جمهوری اسلامی باید الگوی نظام قضایی در کل جهان باشد بیان کرد: قوه قضاییه باید به رعایت حرمت افراد و خانواده ها توجه کرده و قاطعانه با اراذل و اوباش، ترویج کنندگان فساد و فحشا و خیانت کنندگان به بیت المال برخورد کند.

وی ادامه داد: به طور قطع دشمن به دنبال نفوذ در نیروهای مسلح است و وظیفه سازمان قضایی، شناسایی عواملی است که می‌تواند خللی به سلامت و اقتدار این نیروها وارد کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: امنیت کشور مرهون نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر، معتقد، مکتبی و در رکاب انقلاب و مردم است و سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه دارد برای حفظ سلامت این بخش از کشور تلاش کند.

عملیات طوفان‌الاقصی فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی بود

رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی گفت : این عملیات اوج نفرت و انزجار از تجاوزات رژیم صهیونیستی بود که با موفقیت انجام شد.

حجت‌الاسلام «سعید جزایی» افزود: رژیم صهیونیستی برای آنکه عمر ننگین خود را بیشتر ادامه دهد دست به جنایت علیه مردم مظلوم غزه زده اما بدون شک خون پاک شهیدان به زودی گریبانگیر این رژیم غاصب می‌شود.

وی بیان کرد: ترور سیدحسن نصرالله و برخی فرماندهان حزب الله و سردار سیدعباس نیلفروشان در کنار دهها جنایت رژیم صهیونیستی موجب شد، این راه پررهرو شود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سیدحسن نصرالله سالها مجاهدت در جبهه مقاومت داشت و عنصر فعال در محور مقاومت بود و در نهایت مزد مجاهدت خود را با شهادت گرفت اما همه ملت را داغدار کرد و اما مقام معظم رهبری در سوگ این شهید والامقام فرمودند "این عزا،از جنس ناامیدی نیست و خاصیت خون شهیدان است که موجب حرکت و بیداری" می‌شود.

حجت‌الاسلام جزایی با بیان اینکه، سیدحسن نصرالله تفکر و مکتب است که نمی توان این مکتب را نابود کرد، ادامه داد: با این شهادت، تضمین پایداری در محور مقاومت رقم زده شد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: جبهه مقاومت پرتوان و پر تلاش تا نابودی رژیم صهیونیستی با قدرت راه شهید سید حسن نصرالله را ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام جزایی به عملیات موشکی سپاه اشاره کرد و افزود: پاسخ موشکی سپاه پاسداران، دل مردم و جبهه مقاومت را شاد کرد. این مهم بیانگر قدرت و اراده جمهوری اسلامی بود.

در این آیین از زحمات همت محمدی تقدیر و محمد مرزیه به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha