جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه خواهران نقده

حوزه/ بیک‌تاش گفت: اسلام خانواده را به عنوان رکن اساسی جامعه قبول دارد و برای حفظ این کیان مقدس قوانینی را وضع کرده است که رعایت آن‌ها موجب زیبایی جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ویدا بیکتاش امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: خانواده به عنوان اساس جامعه در اسلام به شمار می‌رود ولذا برای حفظ این نهاد مقدس دین مبین اسلام قوانین مهمی را اتخاذ کرده است که عملیاتی کردن آن‌ها موجب زیبایی جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: با این‌که خانواده یک نهاد است اما حریم‌های خصوصی دارد که دین از ورود دیگران به آن حریم منع کرده است و رعایت حسن معاش در آن را مورد تاکید قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی به موارد رعایت محرم و نامحرم در محیط خانواده اشاره کرد و گفت: محبت بکی از ابزاری است که موجب دلگرمی در محیط خانواده می‌شود و تاکید اسلام این است که زیبایی‌ها به درون خانواده کشیده شود تا برای اهالی آن جذاب باشد و متاسفانه خروج این زیبایی‌ها از محیط خانواده به اجتماع عمومی موجب ضربه زدن به نهاد خانواده شده است.

وی افزود: رعایت احترام متقابل زوجین و والدین از دیگر سفارشات دین اسلام برای حفظ کیان مقدس خانواده است و اسلام تاکید دارد که حرمت‌ها در درون خانواده حفظ شود و افراد نسبت به یکدیگر با احترام برخورد کنند.

بیک‌تاش تصریح کرد: رعایت عفت و حیا چه در درون خانواده و چه بیرون از آن از دیگر سفارشات دین مبین اسلام است و کسی که دارای عفت و حیاست هیچ وقت با نامحرم‌ها حشر و نشر ندارد و در نوع پوشش خود دقت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha