جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
امام جمعه قز وین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: با باید قدر بزرگان دینی و علمی خود را بدانیم و ان‌شاءالله در این زمینه قدرشناس باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در مراسم نکوداشت محمد آشوری استاد برجسته و چهره ماندگار حقوق و جرم‌شناسی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به آثار دکتر آشوری می‌نگریم، می‌بینیم یکی از تألیفات او حقوق بشر و مفاهیم مواسات، انصاف و عدالت است، این نوع نگاه به انسان خیلی دلگرمی می‌دهد، اینکه این واقعیت را در جهان امروز و در نگاه بین‌المللی و فرامرزی یک مسئله مهم بدانیم، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: خیلی وقت‌ها در دستگاه قضا از مُر قانون سخن می‌گویند، رهبر حکیم انقلاب فرموده‌اند مثلت حق، عدل و قانون مشکل‌گشایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز علمی نافع است که دست جنایتکاران صهیونیست را قطع کند و حقوقی اثرگذار است که جلوی ظلم را بگیرد، امروز شاهد این هستیم که هر روز این‌همه کودک در لبنان، غزه و یمن قتل‌عام می‌شوند، در همین راستا توجه به مثلث حق، عدل و قانون بسیار مهم است، برگزاری این قبیل محافل برای احیای این امور است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید، «خدا قاطعانه به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بازگردانید و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید. یقیناً فرمان بازگردانیدن امانت و عدالت در داوری نیکو چیزی است که خدا شما را به آن موعظه می‌کند، بی‌تردید خدا همواره شنوا و بیناست»، خدای متعال در این آیه از قانون و عدل سخن به میان آورده است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خدای متعال در آیه ۲۶ سوره ص می‌فرماید (ای داوود ما تو را در زمین خلیفه و جانشین گردانیدیم پس میان مردم به حق داوری کن و زنهار از هوس پیروی مکن که تو را از راه خدا به در کند، در حقیقت کسانی که از راه خدا به در می‌روند به سزای آنکه روز حساب را فراموش کرده‌اند عذابی سخت‌ خواهند داشت)، خدای متعال در این آیه از قانون و حق سخن به میان آورده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: این ۲ آیه نشانگر اهمیت مثلث حق، عدل و قانون است، ما در محافل خود باید فریاد مظلومانه کودکان یتیم و زیر آوار مانده غزه و لبنان را به گوش جهانیان برسانیم، ما در حق، قانون و عدالت باید این موارد را برجسته ببینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ما باید قدر بزرگان دینی و علمی خود را بدانیم و ان‌شاءالله در این زمینه قدرشناس باشیم.

قدردان بزرگان دینی و علمی خود باشیم

انتهای پیام /

قدردان بزرگان دینی و علمی خود باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha