جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
نشست تربیتی

حوزه/ احمدی گفت: خودباوری، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین ارکان برای رسیدن به موفقیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، فاطمه احمدی در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه تخصصی الزهراء(س) گرگان، خودباوری را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین ارکانی دانست که انسان برای رسیدن به موفقیت واقعی به آن نیاز دارد.

وی اظهار داشت: خودباوری به معنای باور و ایمان شخص به توانمندی‌های خود است، هرگاه شخص فکر می‌کند که می‌تواند در یک موقعیت و وضعیت مشخص، از پس مشکلات و سختی‌ها برآید، در اصطلاح و باور روانشناسان به توانمندی‌های خود در این زمینه مشخص باور دارد.

استاد حوزه ابراز کرد: مسئله خودباوری فقط محدود و منحصر به احساس و اندیشه در مورد خود نمی‌شود، بلکه بر میزان دستیابی به موفقیت هم تأثیر دارد و عملگرایی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اما کسی که خودباوری دارد، هم به توانایی‌های خود باور دارد و هم در میدان عمل برای دستیابی به موفقیت تلاش می‌کند.

احمدی ملگرایی، مهارت‌های شناختی، نگرش‌های فردی و توانایی‌ها را از عوامل خودباوری و اتکا به نفس دانست و یادآور شد: سیستم اتکا به نفس، نقش مهمی در درک از موقعیت‌های مختلف و رفتار ما در واکنش به این موقعیت‌ها دارد.

وی به تعریف عزت نفس از نگاه متخصصان پرداخت و گفت: عزت نفس احساس و ادراکی است که فرد در مورد خودش یا ارزش‌هایش دارد، یکی از ساده‌ترین تعاریفی که برای این مفهوم بیان می‌شود این است که کسی که عزت نفس دارد، خودش را خوب و دوست‌داشتنی می‌داند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: کسی که به توانمندی‌ها و استعدادهایی که خداوند در وجود او قرار داده، ایمان داشته باشد، اعتقاد دارد که از پس هر مشکلی برمی‌آید و در مواجهه با مسائل زندگی آنها را یکی پس از دیگری حل و فصل می‌کند، فرد دارای چنین باوری، هرگز ناامید نمی‌شود بلکه تلاش می‌کند تا هدف تعیین شده خود را محقق کند.

احمدی تصریح کرد: اتکا به نفس یا خودباوری، نگاه انسان را به زندگی تغییر داده و باعث می‌شود انسان به حل و فصل مشکلات توجه کند، با این نگرش می‌توان بدون ترس با مسائل و واقعیت‌های زندگی خود روبرو شود و آن‌ها را یکی پس از دیگری حل کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha