جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: نباید فراموش کنیم کودکان به عنوان آینده سازان کشور، سرمایه‌های ملی هستند و برنامه ریزی برای آنها، یعنی برنامه ریزی برای آینده موفق و روشن کشور.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، با اشاره به روز جهانی کودک و اهمیت توجه به تربیت آینده سازان کشور، اظهار داشت: در آیات و روایات، بر ضرورت توجه به کودکان بارها تأکید شده و شاید می‌توان گفت در هیچ دینی به اندازه اسلام، به مسئله کودکان پرداخته نشده است.

امام جمعه همدان، افزود: در سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) داستان‌های بسیاری از نوع برخورد با کودکان و همبازی شدن ایشان با کودکان مطرح شده، که نمونه آن را نمی‌توان در هیچ‌کجا مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان نقشه‌های شومی برای نسل جوان و کودکان ما به عنوان آینده سازان این کشور دارند، ابراز کرد: کار تربیتی در عرصه کودک و نوجوان در شرایط فعلی یک ضرورت و اولویت است و نهادهای متولی و دستگاه‌های فرهنگی باید با دقت هر چه بیشتر نسبت به این مسئله اقدام به برنامه‌ریزی و طراحی مناسب با نیاز مخاطبان خود داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه توجه به مسئله تربیت کودک و نوجوان از مطالبات رهبر معظم انقلاب می‌باشد، یادآور شد: ایشان بارها نسبت به این مهم تذکر داده‌اند، بنابراین نباید فراموش کنیم کودکان به عنوان آینده سازان کشور، سرمایه‌های ملی هستند و برنامه ریزی برای آنها، یعنی برنامه ریزی برای آینده موفق و روشن کشور.

وی تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که در بحث کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت مجموعه‌های تربیتی فعال و حمایت و توسعه آنها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: توجه و تقویت اعتماد به نفس در نسل جدید از مسائل مهمی است که باید در برنامه‌های مسئولان به صورت ویژه دیده شود، چرا که نسل حاضر باید با هویت ملی و دینی متناسب با فرهنگ اسلامی، ایرانی تربیت شوند.

وی با بیان اینکه در این عرصه باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، گفت: در این عرصه مساجد، هیئات مذهبی، فعالان فرهنگی و مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش حساسی بر عهده دارند و غفلت از آن اثرات سویی در آینده این عزیزان و کشور خواهد داشت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha