جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمانشاه

حوزه/ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری گفت: طلبه‌ای که جذب آموزش‌وپرورش می‌شود و امامت جماعت مسجدی را می پذیرد، لازم است بتواند بین دانش‌آموزان و مسجد انس و الفت برقرار نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، عصر دیروز در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش کرمانشاه، اظهار داشت: لازمه تربیت انسان مؤمن، متدین، متعهد و متخصص این است که از اساس و بنیان ارتباط نسل کودکان، نوجوانان و جوانان با دین خدا، معارف الهی، شریعت و سنت و عمل به دستورات الهی برقرار شود.

وی تأکید کرد: اگر حضور مؤثر روحانیت و تعلیم آموزه‌های دینی و معارف الهی در کنار دروس تحصیلی نباشد، طبیعتاً در آینده نمی‌توان انتظار داشت که شاهد تربیت متخصصانِ متدینِ متعهد از این فرزندان جامعه باشیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: جداکردن طلاب از حوزه علمیه، درحالی‌که هنوز شخصیت معرفتی، اخلاقی و معنوی آن‌ها شکل نگرفته است، مانند جداکردن طفل از مادر است و در این حالت هم خود شخص آسیب می‌بیند و هم مخاطبینی که در اختیار او قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری با بیان اینکه طلبه‌ای که جذب آموزش‌وپرورش می‌شود و امامت جماعت مسجدی را می پذیرد، لازم است هم تحصیلات خود را ولو به‌صورت غیرحضوری و جلسات رفع اشکال ادامه دهد، اظهار کرد: طلاب باید بتواند بین دانش‌آموزان و مسجد انس و الفت برقرار نماید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha