جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام حسین صلاحی ، گفت: هم اکنون دروس عمومی سطح یک و دو و سه ، درس خارج فقه و اصول و ۱۳ دوره تخصصی در رشته های مختلف علوم انسانی و اسلامی، در حوزه علمیه کرمانشاه، تدریس می شود.

حجت الاسلام حسین صلاحی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، در خصوص تاریخچه حوزه علمیه کرمانشاه، اظهار داشت: از دیرباز حوزه علمیه کرمانشاه، با توجه به اینکه این استان، دروازه ورود به کربلا بوده و محل آمد ورفت بزرگان و علما، و محل پرورش طلاب و علمای بزرگ و مؤثری در طول حیات خویش بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه ، درباره وضعیت علمی ، آموزشی، در حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه با سه برنامه آموزشی (نظام جاری - نظام جدید و طرح مشکات) و دارا بودن ده مدرسه فعال با حضور بیش از ۵۵ استاد تمام وقت پیگیر رشد علمی و معنوی طلاب می باشد.

وی گفت: علاوه بر دروس عمومی سطح ۱ و ۲ دو ۳ درس خارج فقه و اصول و همچنین ۱۳ دوره تخصصی در رشته های مختلف علوم انسانی و اسلامی بر غنای علمی این حوزه علمیه افزوده است.

حجت الاسلام صلاحی، درباره رشته های تخصصی که در استان کرمانشاه در قالب ۱۳ دوره در سطح ۲ و ۳ در حال برگزاری است، گفت: این رشته ها عبارتند از : تفسیر- کلام اسلامی - کلام جدید- مشاوره اسلامی- امامت - تبلیغ کودک و نوجوان - تعلیم و تربیت اسلامی که تاکنون، تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل و در بخشهای مختلف مشغول خدمت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha