جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
جواد شمقدری

حوزه / رئیس اسبق سازمان سینمایی گفت: من سال‌ها قبل افتخار داشتم سید حسن نصرالله را در لبنان از نزدیک ملاقات کنم آن زمان مشاور فرهنگی هنری رئیس جمهور وقت بودم. جالب است که من در آن دیدار سید را بسیار صمیمی و متواضع دیدم.

جواد شمقدری کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: وجوه شخصیتی شهید سید حسن نصرالله بهترین الگو برای قهرمان‌سازی در عالم هنر است زیرا منش و رفتاری که این شهید در طول حیات خود داشت به واقع ساختار و فرمی قهرمانانه دارد.

وی افزود: این شهید جدا از هیبت با عظمتی که در ظاهر از آن سود می‌برد در کلام نیز بسیار جذاب و سحر انگیز سخنرانی می‌کرد به نحویکه وقتی سخنرانی‌های او پخش می‌شد نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز جذب کلام وی می‌شدند.

این کارگردان ادامه داد: من سال‌ها قبل افتخار داشتم سید حسن نصرالله را در لبنان از نزدیک ملاقات کنم آن زمان مشاور فرهنگی هنری رئیس جمهور وقت بودم. جالب است که من در آن دیدار سید حسن نصرالله را بسیار صمیمی و متواضع دیدم. او به گونه‌ای با ما رفتار می‌کرد که احساس کنیم مدت‌هاست از نزدیک او را می‌شناسیم. این رفتار تماماً بیانگر کرامت و بزرگی این شهید است.

شمقدری تاکید کرد: وقتی درباره شهید سید نصرالله حرف می‌زنیم تنها نباید به وجوه عملیاتی ایشان بسنده کنیم زیرا همانگونه که گفتم فضایل اخلاقی این شهید بسیار زیاد است و می‌توان هر یک از آنها را در ژانرهای مختلف مورد نظر قرار داد. سید حسن قهرمانی ابدی است که هیچگاه سبک زندگیش برای مقطعی خاص نیست بلکه می‌توان در دوران مختلف از چنین شخصیتی الگوبرداری کرد.

رئیس اسبق سازمان سینمایی در انتها تاکید کرد: برای ساخت فیلم یا سریال با محوریت شهید سید حسن نصرالله باید یک همت جدی از طرف مدیران وجود داشته باشد زیرا ما هنرمندان متعهد بسیار داریم که خواهان فعالیت در این حوزه هستند ولی سخن اینجاست که باید حمایت لازم برای ساخت صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha