جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
آیین تجلیل

حوزه/ حجت الاسلام مختارآبادی در آیین تجلیل از رتبه های برتر مسابقات قرآن، عترت ، نماز و مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان منطقه ماهان گفت: هرچه علم پیشرفت میکند تازه اسرار قرآن آشکار میشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام مختارآبادی امروز در آیین تجلیل از رتبه های برتر مسابقات قرآن، عترت ، نماز و مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان منطقه ماهان حضور یافت.

وی ضمن تشکر از رئیس آموزش و پرورش و کسانی که در مجموعه آموزش و پرورش تلاش میکنند گفت: این عزیزان هم به بحث آموزش اهمیت میدهند هم پرورش، این کارهایی که امروز در منطقه میبینیم، کارهایی بی نظیری طی این چندسال توسط آقای خلیلی و همکارانشان انجام شده گواه تلاش های مجموعه آموزش و پرورش منطقه ماهان است.

امام جمعه ماهان بیان کرد: امیرالمومنین(ع) میفرماید: "قرآن ظاهرش زیبا و باطنش عمیق است عجائب و غرائبش پایان پذیر نیست، تاریکی های جهل جز بوسیله قرآن رفع نمیشود، رهیافتن به قله های سعادت جز از مسیر قرآن میسر نیست.

حجت الاسلام مختارآبادی با تاکید به اینکه باطن قرآن عمیق است یادآور شد:به سرعت نمیتوان به باطن های قرآن دست پیدا کنیم. ما فقط معنی قرآن را میخوانیم ولی از هر معنی قرآن چقدر میتوان برداشت کرد.

حجت الاسلام مختارآبادی ادامه داد: به تعبیر آیت الله جوادی آملی هر الله که در صفحه قرآن است با الله در همان صفحه فرق دارد ظاهرش الله و خداست. ولی باطنش متفاوت مثل این است که کسی در بیمارستان بگوید یا الله، یک کسی هم راه را گم کرده باشد بگوید یا الله، یک کسی هم گرسنه و نیازمند است بگوید یا الله. معنی همه یا الله یکی است ولی در باطن یا الله در بیمارستان یعنی یا شافی، ای شفا دهنده. آن کسی که غذا میخواهد یعنی یا رزاق، آنکه راه را گم کرده معنی یا الله او یعنی یا هادی.

وی با اشاره به اینکه عجائب و غرائبش پایان پذیر نیست اظهارداشت: هرچه علم پیشرفت میکند تازه اسرار قرآن آشکار می شود.

حجت الاسلام سیدعلی اصغر سادات حسینی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه این مراسم در مصاحبه ای گفت: از جمله برنامه هایی کیفیت بخشی که در سطح آموزش و پرورش استان برگزار میشود برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز و مسابقات فرهنگی و هنری است، امروز هم از بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان ماهان که در این مسابقات حائز رتبه ها برتر شده بود، تجلیل شد.

عکاس: خانم امیرماهانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha