جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
تصاویر/ جلسات مناجات خوانی رمضانی آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر عدم کشورگشایی و پیش دستی در جنگ در دین اسلام گفت: انگلیس خبیث همیشه زمینه ساز اختلاف افکنی بین مسلمین بوده و پیشرفت کشورهای سلطه جوی غرب بر اساس اختلاف بین مسلمانان بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در همایش وحدت علمای امت بزرگ اسلام که در حرم خواهر امام رضا(ع)؛ حضرت زینب (س) در اصفهان برگزار شد، با اشاره به اهمیت وحدت امت اسلامی و جبهه مقاومت به ویژه در شرایط کنونی اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند "امروزه مسئله وحدت بزرگ ترین مسئله جهان اسلام است" و آمریکا، انگلیس و اسرائیل جنایتکار تنها از اختلاف بین مسلمین سوء استفاده کرده، به خصوص اسرائیل غاصب در حدوث و هم در بقاء .خود از این تفرقه بهره برده است

وی افزود: وحدت از ضروریات قرآن کریم است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز کم کم به بسیاری از کشورها در حال سرایت است و از جمله بحث مقاومت در برابر رژیم جعلی اسرائیل سبب وحدت بیشتر مسلمین شده است و به طور قطع این وحدت به پیروزی مقاومت منجر خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که بین شیعه و اهل سنت تفاوتی وجود ندارد گفت: در دین اسلام مرز جغرافیایی نداریم و آنچه برای ما مهم است اسلام است، هم چنان که امیرمومنان(ع) در نامه ای به مالک اشتر می فرماید: "باید به همه مردم خود خدمت کنی و مردم دو قسم بوده یا مسلمان و یا کافر هستند، آن که مسلمان است برادر دینی تو است و آن که مسلمان نیست، انسان است و باید حقوق دینی آن را رعایت کنی".

وی اضافه کرد: این منشور بزرگ اسلام است و دستور قرآن کریم نیز بر همین مطلب است، هم چنان که در آیات مختلف از جمله آیه ۱۳ سوره مبارکه حجرات به این مسئله اشاره شده است.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در صدر اسلام جنگ ابتدایی نداشتیم و همه آن جنگ ها درمقام دفاع بوده است، چرا که ما برای اسلام، توحید و مبانی دین خود استدلال عقلی داریم.

آیت الله مهدوی با اشاره به واقعه مباهله و لجاجت مسیحیان نجران در اسلام آوردن عنوان کرد: حتی مسیحیان نجران زمانی که درصدد تحقیق درباره رسول خدا(ص) برآمدند تا دریابند آیا پیامبر با گفته های انجیل متطابق دارد، پس از تایید پیامبر و دریافت پاسخ حضرت درباره شبهه ولادت حضرت عیسی(ع)، لجاجت کرده و گفتند نمی خواهند مسلمان شوند و اظهار کردند که حاضر به مباهله هستند.

وی افزود: اگر بنا بود اسلام با جنگ گسترش یابد واقعه مباهله یک نمونه بود تا پیامبر آنها را به جای مباهله با جنگ، مجبور به اسلام کند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر عدم کشورگشایی و پیش دستی در جنگ در دین اسلام تصریح کرد: حتی درباره یهودیان نیز تا زمانی که مزاحمت برای مسلمانان ایجاد نکرده بوند پیامبر با آنها کاری نداشت، اما زمانی که در جنگ احزاب با کفار همکاری کردند پیامبر(ص) آنها را اخراج کرد، بنابراین در اسلام کشورگشایی وجود ندارد و ایران اسلامی نیز هیچ گاه آغازگر جنگ نبوده است.

وی اضافه کرد: اکنون در کشور ما مذاهب مختلف بدون مزاحمت زندگی می کنند و تفاوت دین نباید سبب جدایی بین افراد شود، مگر فردی که بخواهد جنگ کرده و شیطنت و اذیت کند.

عضو خبرگان رهبری انگلیس خبیث را زمینه ساز اختلاف افکنی بین مسلمین عنوان کرد و ادامه داد: پیشرفت انگلیس بر اساس اختلاف بین مسلمانان بوده از جمله بهاییت که ریشه آن توسط انگلیس در ایران شکل گرفت و فرقه جدیدی ایجاد کرده و عده ای را نیز فریب دادند و اختلاف ایجاد کردند.

آیت الله مهدوی سست عنصری برخی از سردمداران کشورهای اسلامی در ارتباط با اسرائیل به ویژه در شرایط فعلی را تأسف بار دانست و گفت: عملیات طوفان الاقصی این برکت را داشت که بیداری در مسلمانان و هم چنین در سردمداران مسلمانان و حتی در کشورهای غیراسلامی مانند آمریکا و اروپا ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: ضرورت وحدت بحث بسیار مهمی است و امام صادق(ع) نیز به اصحاب خود دستور می دادند که با مخالفین خود به خوبی برخورد کنید.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر توجه اسلام و اهل بیت(ع) بر رعایت اخلاق اسلامی تصریح کرد: اهل بیت این گونه ما را تربیت کرده اند و نسبت به برخورد با دیگر ادیان و مذاهب همواره دستور به احترام داده اند.

وی عنوان کرد: در مقابل یهودیان غاصب در اسرائیل معتقد هستند کسی غیر از یهود نباید زنده باشد و بر اساس این اعتقاد بیش از ۴۱ هزار انسان را می کشند، درحالی که این نشانه عجز آنها است.

استاد حوزه اضافه کرد: پیامبر(ص) ما رحمت برای عالمیان بوده و حتی از مرکب خود پیاده می شدند و سنگ را از جاده کنار می گذاشتند تا مبادا به پای جانداری برخورد کند.

عضو خبرگان رهبری ضمن امیدواری در خصوص اعتقاد قلبی درباره وحدت عنوان کرد: امروز باید به همه ادیان آسمانی احترام بگذاریم و کشور جمهوری اسلامی ایران در این باره همواره منادی وحدت بوده است و کشورهای دیگر نیز کم و بیش متوجه اهمیت وحدت شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha