یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
رودبارجنوب

حوزه/ حجت الاسلام صادقی گفت: ایران می‌تواند حیفا و دیمونا را۲۵۰۰ بار و در ۷ دقیقه شخم بزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه به تقوی الهی به ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزند پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در تربیت فرزند و سبک زندگی اسلامی تاثیر دارد، توجه به پرداخت خمس است که در کلام اهل‌بیت(ع) بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام صادقی در خطبه دوم ضمن توصیه مجدد به تقوا و تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و همچنین روز دختر و ولادت حضرت معصومه(س)، گفت: امام حسن عسکری(ع) حُسن‌ختام حیات طیبه انسان ۲۵۰ ساله است، انسان ۲۵۰ ساله‌ای که در باطن حرکت کلی و کلان ائمه یازده‌گانه(ع) هدف حاکمیت توحید در جوامع انسانی و ایجاد تمدن اسلامی را دنبال می‌کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تحقق تمدن اسلامی، فراهم آمدن زمینه‌ها و شرایط زیست تمدنی یعنی تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی و عبور از فردگرایی افسارگسیخته است.

وی در مورد همبستگی اجتماعی ادامه داد: اگر در گذشته نوع دوستی، عشق به‌جامعه و کشور، شفقت و مهربانی نسبت به‌سایرین، گذشت و ایثار و امثال این‌ها ارزش تلقی می‌شد و جامعه را به‌هم پیوند می‌داد، امروز این موارد در اثر گسترش فردگرایی به‌مذبح برده شده و عملاً بروز و ظهور خود را در زندگی اجتماعی انسان‌ها از دست داده است.

وی تأکید کرد: شاید این روزها صحنه بی‌تفاوتی کثیری از مردم به‌فردی که مثلاً در خیابان به‌کمک نیاز دارد و از مردم استمداد می‌کند را دیده‌اید، این صحنه در مجتمع‌های مسکونی و برج‌های بزرگ هم فراوان مشاهده می‌شود که همسایه به‌کلی از همسایه خبر ندارد، در چنین شرایطی به‌طریق اولی همبستگی اجتماعی در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های مهم به‌شوخی شباهت دارد و اگر هم همبستگی‌ای شکل بگیرد، بسیار شکننده است که با این ملاحظه، یکی از پیش‌نیازهای ورود به‌مسیر تمدن نوین اسلامی، مقابله با فردگرایی است.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از تمدن می‌شود، نزدیک‌ترین واژه به‌آن، فرهنگ است، این دو با یکدیگر سنخیت و هماهنگی دارند و اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم که «چگونه فرهنگ به‌تمدن تبدیل می‌شود؟»، باید گفت اگر راهی را در نظر بگیریم، فرهنگ ابتدای آن و تمدن انتهای آن است.

وی با اشاره به فرمایش امام حسن عسکری(ع)، ابراز کرد: فرمول‌های زیست مومنانه و تمدنی در کلام امام، خوش زبانی به همه اطرافیان چه دوست و چه دشمن و دوم آشنایی با حقوق برادران مؤمن است.

امام جمعه رودبار جنوب، با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، پیوند سه ضلع منزل، مدرسه و مسجد را سه رکن مکمل هم دانست و بیان کرد: و هو الربّ، تربیت به عنوان مقدس‌ترین شأن ربوبیت الهی، اصالتا کار خدای متعال است، غایت خلقت انسان و آفرینش عالم چیزی نیست جز تربیت انسان در تراز اسماء الله، اینکه انسان جامع اسماء الله گردد و تخلّق بأخلاق الله پیدا کند، اما خدای متعال در تفویض ربوبی، امر خطیر تربیت را از اولا به انبیاء و ائمه(ع) افاضه فرموده است، ثانیا تکوّن و قوام آن را به سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد در سایه پیوند و همکاری و همدلی میان اولیاء و مربیان مدرسه و مسجد سپرده است.

حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه رودبارجنوب در ادامه با توجه به حماسه و شکوه جمعه نصر اظهار کرد: آنچه در روز جمعه در تهران اتفاق افتاد یکی از مظاهر تولید معنای مشترک و اجتماع عمومی حول آن بود، فروریختن راهبرد ترس‌آفرینی رژیم‌صهیونیستی با حضور رهبر معظم انقلاب بخشی از نتایج آن روز بود.

وی تصریح کرد: اصل آنچه رخ داد معنایی جمعی درباره ایرانِ این لحظه بود، ایرانی که در طرفی از یک جنگ تمدنی است و طرف مقابلش نه باند جنایتکار صهیونی که کل قدرت غرب است اما نه می‌ترسد و نه عقب می‌کشد، ارزش این معناسازی حتما از ارزش موشک‌های اصابت کرده به نواتیم کمتر نیست که شاید بسیار بیشتر هم باشد.

خطیب جمعه رودبارجنوب گفت: انقلاب اسلامی نمونه بارز معناسازی مشترک است که به فرایندهای متعدد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حکمرانی و فرهنگی منجر شد، اما همان برهه ارزشمند و تاریخی بازهم درگیر واگرایی‌های داخلی و خارجی و مجبور به عبور از چهارچوب مشترک شد، تلاش برای این معناسازی در جزئیات مختلف بارها صورت گرفته و البته در بسیاری از این موارد مفید و موفق هم بوده اما کلی کردن موضوعات و بزرگ کردن دایره افراد دخیل در آن، بسیار دشوار و کم‌شمار بوده است.

وی با اشاره به کشتار مردم غزه ابراز کرد: جنگی بزرگ و وحشیانه در غزه با قتل‌عام ده‌ها هزار جان بی‌گناه، معانی انسانی و اسلامی این جامعه را دوباره به صدر آورده است تا از حصار معانی سیاسی واگرایانه عبور کند، کمتر کسی است که از حداقل‌های انسانیت بهره برده باشد اما بازهم از این کشتار بی‌سابقه دفاع کند، لذا یک مرز در گفتمان سیاسی سابق در کشور از بین رفته است، همچنین هوشمندی رهبر معظم انقلاب در عدم ورود به جنگ تا زمان حمله به خاک ایران، باعث شد تا جامعه عمیقا فهم کند که طرف مقابل است که خواهان جنگ و خواهان تشدید است و نه جمهوری اسلامی ایران.

وی یادآور شد: در این میان توان موشکی و نظامی کشور در عبور از پدافند چندملیتی در وعده صادق و اصابت پرتعداد و ضربه زننده در وعده صادق۲ باعث شده تا ادعاهای کارآمدی نظام حکمرانی در این وجه برای همگان حتی آنان که با جمهوری اسلامی مرزبندی دارند، اثبات شود.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: همان‌طور که امام خمینی(ره) توانستند مسیری را برای معنا و کنش جمعی پیش پای جامعه ایران بگذارد، اینجا نیز امام جامعه، شخصا به میدان می‌آید تا معنای جمعی ضد راهبرد طرف مقابل امکان ظهور یابد، حضور میلیونی در نماز جمعه و حمایت از این کنشگری امام جامعه به صورت عملی نیز واقعیت را هم در اذهان و هم در عرصه به صورت جمعی تولید کرد و حالا و پس از این برهه ویژه، لحظه‌ تولید معانی جمعی، کنش جمعی و هنجارهای عمومی حول آن است، نماز جمعه یکی از جلوه‌های این کنش جمعی بود اما می‌تواند گسترده‌تر هم بشود، یعنی باید گسترده‌تر بشود تا معنا بازتولید و تکثیر شود.

امام جمعه رودبارجنوب با تاکید بر توان تسلیحاتی و موشکی ایران، خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند حیفا و دیمونا را۲۵۰۰ بار و در ۷ دقیقه شخم بزند، هر چند مقامات صهیونیستی درباره حمله به مراکز اقتصادی یا نظامی و هسته‌ای ایران زیاد لاف می‌زنند، اما در هر بار محاسبه بیشتر متوجه می‌شوند که ممکن است چه پاسخ دردناکی را دریافت کنند.

وی افزود: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی نه به سادگی می‌تواند به تأسیسات مهم ایران دسترسی داشته باشد و نه راحت بگریزد و زیر آوار حملات ترکیبی ایران دفن نشود، برخی منابع مطلع عنوان کرده‌اند که ده‌ها هدف راهبردی شامل تأسیسات اتمی، اقتصادی، گازی، نیروگاهی و زیرساختی رژیم صهیونیستی به ویژه در عمق حیفا و تل‌آویو و دیمونا، از سوی ایران هدفگذاری شده و مکانیسم ماشه بر آنها حاکم است.

امام جمعه رودبار جنوب اذعان کرد: به تعبیر بهتر اسرائیل از لحاظ روانی فرو ریخته، ایران، حمله سختی به پایگاه‌های نظامی رژیم انجام داد و خلبان‌های ۳۵-F باید بدانند اگر حمله کنند پس از بازگشت، فرودگاهی در اسرائیل برای فرود سالم نخواهد ماند، طبق نظر خودشان و اطرافیان آنها من جمله جان مرشایمر نظریه‌پرداز آمریکایی، "اگر اسرائیل حمله کند، ضربه بعدی ایران می‌تواند به فروپاشی اسرائیل بینجامد".

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha