یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: راه ایمن حق مردم روستاهای بخش شبانکاره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل، امام جمعه شبانکاره، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: از بزرگ‌ترین درس‌های نبوی برای ما امّت‌سازی و تشکیل «امّت اسلامی» است. ما امروز به این درس احتیاج داریم؛ چون امروز فاقد امّت اسلامی هستیم. کشورهای اسلامی زیادند، نزدیک دو میلیارد مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند امّا عنوان «امّت» را نمی‌توان بر این مجموعه گذاشت؛ چون هماهنگ نیستند، چون یک‌جهت نیستند.

وی افزود: سیاست قرآن برای مسلمان‌ها این است که ملّت‌های مسلمان، با یکدیگر همبستگی داشته باشند تا حکمت و عزّت خداوند پشتیبان آن‌ها باشد و بر همه‌ موانع غلبه پیدا کنند و بر همه‌ دشمنان پیروز شوند؛ این، منطق قرآن و سیاست قرآن است.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: ما مسلمان‌ها سال‌های متمادی از این حقیقت غفلت کرده‌ایم، نتایجش را هم دیده‌ایم؛ امروز دیگر نباید غفلت کنیم؛ باید حواسمان جمع باشد. ما باید کمربند دفاع و عزّت را، از افغانستان تا یمن، از ایران تا غزّه و لبنان، در همه‌ی کشورهای اسلامی و ملّتهای اسلامی محکم ببندیم.

وی بیان کرد: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ غزّه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

خطیب نماز جمعه شبانکاره تصریح کرد: هر چند همین حضور در صحنه مقتدرانه ملت بزرگوار و وفادار ایران، برای تحقق همه اهداف جبهه مقاومت کافی بود، اما بیانات رهبر حکیم انقلاب در دو خطبه فارسی و عربی، وجهه‌ مضاعفی از عزت و اقتدار و حماسه را به این یوم الله بخشید. روشنگری‌هایی که هم وسوسه خناسان را از بین برد، هم روحیه امت اسلامی را ترمیم و تقویت کرد، و هم چشم‌اندازی نورانی و امیدبخش برای آینده درخشان و حتمی‌الظفر جبهه مقاومت ترسیم کرد تا رزمندگان اسلام استوارتر از گذشته کار مقدس شهید نصرالله و همه مجاهدان این راه نورانی را به سرنوشت مبارکش ختم نمایند.

وی افزود: بعد از هر حماسه و عملیات پیروزمندانه، مهم‌ترین اقدام لازم، روایت آن حماسه است. زیرا اولین میدان جنگی که بعد از وقوع نبردهای نظامی سخت به وجود می‌آید، میدان جنگ روایت‌ها است. اگر از روایت غفلت کنیم، یعنی به دشمن فرصت و مجال روایت بدهیم، در واقع با اینکه پیروز میدان جنگیم، اما پیشاپیش خود به استقبال قبول شکست رفته‌ایم. چرا که در جنگ روایت‌ها هر کس بتواند روایت خودش را اقناعی‌تر، هنرمندانه‌تر و البته سریع‌تر حاکم کند، آن روز حاکم خواهد بود.

حجت الاسلام پردل با بیان اینکه از وفاق و همبستگی ملی ایجاد شده در پرتو عملیات وعده صادق ۲ و حضور باشکوه و دشمن‌شکن مردم شجاع در نماز جمعه نصر باید مراقبت رسانه ای شود،‌ گفت: مردم عزیز و همیشه قهرمان ایران اسلامی نسبت به کالاهای اساسی و بحران امنیتی و سیاسی که دشمنان اعلام می کنند و مانور رسانه ای می دهند هیچ گونه نگرانی نداشته باشید
دشمنان کمبود و شکست خود را با غریب رسانه می خواهند جبران کنند.

وی عنوان کرد: تردید نداشته باشیم مسیر شهدای مقاومت علی‌الخصوص شهید سیدحسن نصرالله، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید هنیه در مقابله با شرارت‌های دشمنان به‌ویژه رژیم صهیونیستی و دستیابی به پیروزی نهایی توسط رزمندگان جبهه مقاومت به حول و قوه الهی حتمی خواهد بود.

امام جمعه شبانکاره با تاکید بر اینکه توجه به زیرساخت‌های روستاها یکی از اولویت‌ها باشد، گفت: جاده و راه ایمن برای رفت و آمد مردم عزیز روستاها حق مسلمی است که باید به آن توجه ویژه بشود مخصوصاً روستاهای عطیبه ، چهل زرعی ها و سمیعا که جاده باریک است و خطر آفرین البته اقداماتی انجام شده اما کافی نیست و شانه ای که درست شده باید هر چه زودتر به نتیجه برسد تا خطری مردم عزیز این روستا ها را تهدید نکند.

وی افزود: در خبرها دیدم پروانه ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی شبانکاره صادر شده است این اتفاق خوبی است امیدوار هستیم هر چه زودتر کار ساخت این درمانگاه که حق مردم عزیز بخش شبانکاره است شروع شود و این خلأ درمانی که اعتراض مردم عزیز بخش شبانکاره را در پی داشته است جبران بشود. مردم از نبود امکانات درمانی گله مند هستند البته این گله مندی بجا و بحق است چرا که برای یک بخیه ساده هم باید به شهرستان مراجعه کنند مسئولین بدانند حفظ و مراقبت از جان مردم از همه چیز مهمتر و ارزشمند تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha