یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه وعده صادق ۲ بی‌سابقه‌ترین عملیات موشکی جهان بود، گفت: این عملیات بر اساس قوانین بین‌الملل و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان عملی قانونی معقول منطقی و مشروع بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماهنشان گفت: نماز جمعه تاریخی هفته گذشته تهران هر گوشه‌اش زبان گویای فتح و گشایش داشت.

وی افزود: خطبه‌های امیدآفرین ژرف، حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری که با حضور قوی محکم و با آرامش ایراد شد و به گوش جهانیان رسید.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه رهبر انقلاب طوفان‌الاقصی را اقدامی مشروع که نشأت گرفته از احکام اسلامی، قانون اساسی و بین‌الملل دانستند، بیان کرد: ایشان دفاع از مردم مظلوم فلسطین و لبنان هم عمل قانونی منطقی و مشروع خواندند.

وی با اشاره به اهدای نشان فتح به سردار حاجی‌زاده ابراز کرد: وعده صادق ۲ بی‌سابقه‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات موشکی جهان بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تاکید بر اینکه بیش‌ترین تلاش و همت امامان انقلاب در زمینه مسائل مذاهب اسلامی چه در داخل کشور و چه در جهان اسلام ناظر به این جهت است که ما آن عنوان امت اسلامی را فراموش نکنیم، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همبستگی اسلامی رمز پیروزی بوده است.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان ایجاد تفرقه است، یادآور شد: ترفند و نقشه‌های دشمن در هر کشور مسلمان فرق می‌کند، ایشان دستور دادند با چشم باز و بیدار و اتحاد در راه مقابله با ترفندهای دشمن ایستادگی کنیم.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: کمک به همه مسلمانان ستم‌دیده لازم است ولی ملت مظلوم لبنان مجروح و خونین بوده و این امر وظیفه همه مسلمانان است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امر به جهاد کردند، عنوان کرد: در اینجا وظیفه همه ما جهاد مالی و رساندن کمک مالی به مردم سرافراز و شیعه ناب لبنان است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ادامه داد: شهرستان ماهنشان با توجه به شرایط جغرافیایی مورد تهدید بلایای طبیعی بوده و لزوم اجرای طرح‌های آبخیزداری مخصوصاً ایجاد سیل بندهای متعدد که با آمایش صحیح مناطق مختلف از دورترین نقطه تا نزدیک‌ترین آن و اولویت‌بندی مناطق و تخصیص اعتبارات لازم و در خور توجه و نیاز، اعتبارات زیاد و در شأن شهرستان

وی با اشاره به اینکه هفته پیوند اولیا و مربیان را پیش‌رو داریم، تاکید کرد: اصلی‌ترین هدف از نامگذاری این هفته به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان ارتباط مدرسه و خانه در کنار هم و برای بهبود آموزش و پرورش افراد است.

امام جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت روز جهانی غذا، اظهار کرد: مقوله غذا مهم‌ترین مقوله در جهان است اما به این مسئله اهمیتی نمی‌دهند در حالی که ارائه الگوی غذای مناسب برای خانواده‌ها و جایگزین کردن محصولات تولیدی شهرستان باعث ایجاد سلامت بیش‌تر در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: استان زنجان از استعدادهای فراوان کشاورزی برخوردار بوده و با مدیریت صحیح می‌توان آن را به جهش تولید و ایجاد امنیت غذایی برای استان کشور تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تاکید بر اینکه شعار سال از طرف مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده، ادامه داد: در این راستا مردم و مسئولان وظیفه دارند در جهت جهش تولید قدم بردارند.

وی بیان کرد: تنها شرکت تولیدی ماهنشان شرکت کالسمین است که با کارشکنی برخی مسئولان استان مدتی هست که با مشکل رو به رو شده است و کسی هم جوابگوی این مشکلات نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha