یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
حیا

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: امروزه یکی از رسالت های کلیدی همه دغدغه مندان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، احیای حیا در جامعه است.

طیبه توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که ما نباید در عرصه مسایل فرهنگی به خصوص مباحث مرتبط با حیا و عفاف، کوتاهی و تساهل داشته باشیم، اظهار داشت: دغدغه مندی بچه های انقلابی و فعالان مذهبی بسیار ارزشمند است و مهم این است که ما در راستای هم افزایی و همدلی بتوانیم قدم های کوچک ولی مؤثری برای بهبود فضای فرهنگی جامعه آن هم مبتنی بر آموزه های دینی و اخلاقی برداریم.

وی با بیان این که بی شک یکی از مؤلفه ها و شاخصه های اصلی جامعه دینی و ایمان، احیای حیا و عفت در آن است، گفت: یکی از اهداف مهم و اصلی بعثت همه انبیا، احیای معنویت و مباحث اخلاقی در جامعه بوده به خصوص در رابطه با مساله حیا که ریشه بسیاری از فضایل است و نبود آن باعث شکل گیری بسیاری از رذایل در جامعه انسانی می شود.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم همچنین با تأکید بر این که امور اعتقادی و اخلاقی به هم پیوسته و مرتبط هستند، افزود: ما باید هم روی باورهای اعتقادی جامعه کار کنیم و هم این که زمینه توجه افراد به خصوص نسل جوان به مکارم اخلاقی را فراهم نماییم و هر دوی این ابعاد برای اصلاح جامعه در مسیر رستگاری و سعادت بسیار لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: خصوصاً از دغدغه مندان و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی انتظار می رود که در این راستا فعالیت و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند و در این زمینه به حداقل ها بسنده نکنند.

توکلی همچنین گفت: یکی از آسیب های جدی جامعه ما در شرایط کنونی ناظر به کمرنگ شدن مساله حیا و عفت است که این هم در بین بانوان وجود دارد و هم آقایان به خصوص در بین بانوان که رسالت مادری و تربیت فرزندان را برعهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha