یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
فرزندآوری

حوزه/ طلبه مدرسه علمیه زهراییه نجف‌آباد، در مقاله‌ای با موضوع “نقش فرزندآوری در استحکام جامعه” به اهمیت فرزندآوری در اسلام و تأثیر آن بر کاهش مشکلات اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم مریم آذری، طلبه مدرسه علمیه زهراییه نجف آباد، مقاله با موضوع "نقش فرزندآوری در استحکام جامعه" ارائه نمود.

در این پژوهش، خانم آذری به تفصیل به اهمیت فرزندآوری در اسلام پرداخته و با استناد به آیات قرآن و روایات معتبر، دلایل این ضرورت را مورد بررسی قرار داد.

وی با استناد به سخنان پیامبر اکرم (ص) درباره اهمیت افزایش فرزندآوری و افتخار به داشتن فرزندان بیشتر در روز قیامت، بر ضرورت تغییر نگرش جامعه نسبت به این موضوع حیاتی تأکید کرد.

خانم آذری بیان کرد که تغییر رویکرد جامعه از تک فرزندی به چند فرزندی امری ضروری است تا بتوانیم از چالش‌های جمعیتی که کشور با آن روبه‌رو است، پیشگیری کنیم.

وی با ارائه آمار و ارقام، به بررسی پیامدهای کاهش جمعیت پرداخت و اظهار داشت: که پیری جمعیت، افزایش هزینه‌های نگهداری سالمندان، کاهش نیروی کار و وابستگی به نیروی کار مهاجر، افزایش بزهکاری و کاهش نخبگان، از جمله مهم‌ترین مشکلات ناشی از کاهش جمعیت است.

خانم آذری همچنین به تبعات اجتماعی کاهش فرزندآوری مانند افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق و گسترش فساد اخلاقی اشاره کرد و با هشدار نسبت به توطئه‌های دشمنان برای کاهش جمعیت کشور، بر ضرورت هوشیاری و تلاش برای افزایش نسل تاکید نمود.

در پایان، خانم آذری بر لزوم تغییر فرهنگ جامعه از تک فرزندی به چند فرزندی و حمایت از خانواده‌ها برای فرزندآوری بیشتر تاکید کرد و خواستار ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم از سوی دولت برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha