سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
همایش اختتامیه دوره های مصلحین قرآنی در مقابله با آسیب های اجتماعی

حوزه / همایش اختتامیه دوره‌های مصلحین قرآنی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش اختتامیه دوره‌های مصلحین قرآنی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش، شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یکی از موضوعات و مسائلی است که دغدغه کشور و مقام معظم رهبری است، بنا بر اهمیت موضوع شورای اجتماعی کشور با همکاری همه دستگاه‌های وارد میدان شد و یکی از دستگاه‌هایی که به صورت کاربردی و موثر در زمینه پیگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد، دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان است.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی استان خوزستان سابقه بسیار خوبی در زمینه مقابله با آسیب‌های فکری دارد و این موضوع معرف توانمندی دفتر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی به صورت تخصصی وارد این عرصه شد و با استفاده از اساتید مجرب در راستای مربیان مقابله با مساله طلاق کلاس‌ها و کارگاه‌های خوبی برگزار کرد.

شهاوند ادامه داد: برنامه‌های مدون و کاربردی تحت عنوان مصلحین قرآنی، با بهره‌گیری از الگوها و آموزه‌های قرآنی طرح ریزی و اجرا شد تا بتواند مانع از فروپاشی بنیان خانواده باشد و ایمان دارم که دفتر تبلیغات اسلامی اقدامات بسیار موثر و خوبی خواهد داشت.

همچنین حجت الاسلام دبیری فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به آیه "وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَیْنِهِمَا فَابْعَثُوا حَکَمًا مِنْ أَهْلِهِ وَحَکَمًا مِنْ أَهْلِهَا إِنْ یُرِیدَا إِصْلَاحًا یُوَفِّقِ اللَّهُ بَیْنَهُمَا إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا خَبِیرًا" اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که باید به صورت جدی برای کاهش و حل آن اقدام کرد، موضوع طلاق است.

وی افزود: طلاق دارای پیامدها و آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی است و شاید مهم ترین عاملی که باعث افزایش میزان طلاق در قرن بیستم شده، پذیرش اجتماعی روز افزون وقوع طلاق باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد مهمترین عوامل وقوع طلاق در ایران عبارتند از عوامل فرهنگی اجتماعی، عوامل اقتصادی و توقعات بالای اقتصادی، نوع و میزان اشتغال زن در خارج از منزل، عوامل اخلاقی، عوامل جنسی و عوامل روان شناختی.

گفتنی است در این همایش گزارش تصویری فعالیت‌های ۹ ماه گذشته دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای حاضرین به نمایش گذاشته شد و در پایان گواهی اتمام دوره به دانش پژوهان تقدیم گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha