دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
فرهمند پور

حوزه/ عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران گفت: خانواده باید محلی برای تربیت، محبت و آماده‌سازی فرزندان برای روبرو شدن با چالش‌های زندگی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، فهیمه فرهمند پور، امروز در نشست هم‌اندیشی بانوان استان اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی به تجربیات خود در زمینه مدیریت زنان از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ اشاره و اقدامات مهمی که در این راستا انجام شده را بیان کرد.

وی تاکید کرد: در این دوره هزاران ساعت آموزش به زنان مدیریتی ارائه شده و بر لزوم استمرار آموزش در تمامی سطوح مدیریتی تاکید کرد.

دبیر ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به کمبود حمایت زنان از یکدیگر در سطوح مدیریتی پایین‌تر اشاره و خاطرنشان کرد: برخلاف مردان، زنان نیز باید به تقویت یکدیگر بپردازند و خانم های کار آفرین نذر کنید که بخشی از موفقیتتان را برای حمایت خاص و ویژه از زن ها و هر کسی که هرجا هست هزینه کنید .

وی در سخنان خود به نقل از مقام معظم رهبری، بر اهمیت مسئولیت تمامی آحاد جامعه در سیاست‌های اقتصادی مقاومتی تاکید کرد و افزود: استعداد های طبیعی نشانگر حقوق طبیعی افراد هستند.

فرهمند پور همچنین در مورد نقش خانواده و کاهش عاملیت آن ابراز نگرانی کرد و بر نیاز به حمایت نظام حکمرانی برای تقویت نقش خانواده در مسائل اجتماعی به ویژه موضوع طلاق تاکید داشت.

وی خاطرنشان کرد:خانواده باید محلی برای تربیت، محبت و آماده‌سازی فرزندان برای روبرو شدن با چالش‌های زندگی باشد.

در ادامه، این مقام مسئول به انتقاد از مفهوم تبعیض مثبت پرداخت و تاکید کرد: برخلاف غرب که تلاش می‌کنند که برابری زن و مرد دیده شود، به جای برابری‌های سطحی، باید تفاوت‌ها مد نظر قرار گیرند.

دبیر ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان، به فعالان اجتماعی توصیه کرد: با بهره‌گیری از شبکه‌سازی قوی‌تر به مقابله با چالش‌های موجود بپردازند. فرهمند پور همچنین بر نقش فضای مجازی در جهانی‌سازی اشاره و بر تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد مانند بسیج برای کار شبکه‌ای تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: امیدوارم که زیبایی‌های معارف به درستی به مردم منتقل شوند تا موجب تبعیت و هم‌خوانی بیشتر در جامعه شود.

خبرنگار: سمیرا گلکار

خانواده محلی برای تربیت و آماده‌سازی فرزندان برای روبرو شدن با چالش‌های زندگی باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha