سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
زنان

حوزه/ نشست هم‌اندیشی بانوان استان اصفهان با حضور فرهمندپور، دبیر ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از بانوان فرهیخته استان و بیان دغدغه مندی ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان نشست هم‌اندیشی بانوان استان اصفهان امروز در سالن شهید بهشتی اصفهان و با حضور فرهمندپور، دبیر ستاد راهبری و نظارت خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزار شد و در آن موضوعات مرتبط با دغدغه‌ها و تجارب زنان موفق و کارآفرین پرداخته شد.

در این نشست، زنان پیشرو و فعال در حوزه‌های مختلف به تبادل نظر و ارائه نظرات خود پیرامون مسائل مهم جامعه زنان پرداختند. همچنین، بر اهمیت ایجاد بسترهای مناسب برای شناسایی و حمایت از استعدادها و ظرفیت‌های بانوان تأکید کردند.

یکی از مباحث مطرح شده در این نشست، ضرورت تغییر رویکرد در بخش آموزش و پرورش بود که تأکید داشت فرزندان باید مهارت‌محور پرورش یابند تا این آموزش‌ها تا پایان زندگی آنان تأثیرگذار باشد. همچنین تاب‌آوری و همسرداری به عنوان موضوعات مهم دیگری مورد بحث قرار گرفت.

از جمله مشکلاتی که بانوان فرهیخته استان در این نشست به آن اشاره کردند، امکان حضور اثرگذار و فعالیت‌های اجتماعی بود؛ زیرا زیرساخت‌ها و برنامه‌های لازم برای ورود بانوان به این عرصه‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال، مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌هایی است که بهترین گزینه برای قرار گرفتن یک خانم در سطح مدیریت آن است.

پژوهشگر و مدیر عامل یک شرکت خصوصی طی سخنانی به مسئله عدالت جنسیتی پرداخت. همچنین مدیر اقتصاد و کارآفرینی دیگری در سخنان خود به لزوم تغییر نگرش فرهنگی برای ورود زنان به عرصه کارآفرینی اشاره داشت، او بیان کرد که تنها 5 درصد از زنان در ایران در عرصه تولید مشغول به کارآفرینی هستند، هرچند زنان توانمندی در کشور وجود دارند.

این نشست با هدف هم‌اندیشی و اشتراک‌گذاری تجربیات بانوان موفق اصفهان و توجه ویژه‌ای به جلب مشارکت بیشتر بانوان در عرصه‌های مختلف به همت مدیر کل بانوان استانداری اصفهان برگزار شد.

خبرنگار: سمیرا گلکار

نشست هم‌اندیشی بانوان استان اصفهان برگزار شد

نشست هم‌اندیشی بانوان استان اصفهان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha