چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
دارالقرآن مدارس علمیه منطقه کاشان فعال است

حوزه/ حجت‌الاسلام فرجی گفت: طرح تعالی در راستای تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تمدن‌سازی با هدف ارتقا و دانش‌افزایی روحانیون از محیط‌های کوچک به بزرگ و بین‌المللی و جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت‌الاسلام امیرحسین فرجی روز سه‌شنبه در نشست معاونان تهذیب و تربیت مدارس علمیه منطقه کاشان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، با بیان اینکه دو مدرسه قرآنی در کاشان وجود دارد، اظهار داشت: پایش‌های قرآنی که جزو فعالیت‌های دارالقرآن مدارس است در موضوع‌های تفسیرموضوعی، نشست‌های قرآنی شبانه، نماز، احکام و عقاید طلاب مدارس علمیه با هدف انس بیشتر و بهتر طلاب با این کتاب آسمانی به صورت منظم انجام می‌شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه کاشان، تصریح کرد: برخی مسئولان دارالقرآن‌ها از معاونان تهذیب مدارس علمیه انتخاب و بعضی نیز از طلاب بهره‌گیری شده است.

وی، فعال ‌کردن شورای تهذیب مدارس علمیه منطقه کاشان را یادآور شد و اظهار کرد: این شورا یکی از مهم‌ترین‌ کارهای معاون تهذیب در مدارس محسوب می‌شود و در تمامی مدارس تشکیل و تاکید شده فعالیت‌های تهذیبی ماهانه برگزار و برنامه‌های آنها جمع‌بندی و به صورت گزارش‌ هفتگی یا ماهانه برای مرکز مدیریت حوزه ارسال شود.

حجت‌الاسلام فرجی با اشاره به تربیت مربی استاد تجوید طلاب پایه‌های ۶ و ۷ در منطقه کاشان، ابراز کرد: پس آماده شدن لیست افراد واجد شرایط، مقرر شد تا از مرکز مدیریت قرآن، عترت و حدیث قم، سه نفر از استادانی که مستعد هستند پس از ارزیابی برای مربی‌گری و استاد تجوید انتخاب شوند.

وی از ارزیابی طلاب جدیدالورود سال تحصیلی تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ در اواخر بهمن و اوایل اسفند امسال با اجرای طرح میثاق ۲ خبر داد و گفت: این طلاب به صورت رسمی فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اخلاقی و تربیتی را انجام خواهند داد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه کاشان، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تلبس حضوری طلاب، اظهار کرد: پیشتر این کارگاه‌ها به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی برای طلاب برگزار می‌شد اما اکنون این کارگاه‌ها به حضوری تبدیل که پس از ثبت‌نام طلاب واجد شرایط، برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه‌های دانش‌افزایی موضوع‌های زی‌طلبگی، قرائت صحیح نماز و قرآن، باید و نبایدهای طلبگی و احکام آموزش داده می‌شود تا شرکت‌کنندگان برای معمم شدن، توانمند شوند.

حجت‌الاسلام فرجی، در خصوص طرح تعالی معاونان و کادر مدارس علمیه منطقه کاشان نیز گفت: برای برگزاری این طرح در کاشان با حوزه علمیه قم هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی یادآور شد: طرح تعالی در راستای تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تمدن‌سازی با هدف ارتقا و دانش‌افزایی روحانیون از محیط‌های کوچک به بزرگ و بین‌المللی و جهانی است.

حجت‌الاسلام فرجی تأکید کرد: معاونان تهذیب و تربیت مدارس علمیه منطقه کاشان برای ارتقا و رشد اخلاقی، تربیتی، معنوی و تحصیلی طلاب با هدف توانمند ساختن آنها در آینده برای خدمت به مردم و جامعه، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha