چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اراک گفت: یکی از مهمترین اهداف ظهور اسلام تعالی بخشی برای زنان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول (س)ساوه و پایگاه بسیج فارغ التحصیلان اولین نشست کارگاه هویت زن مسلمان امروز با حضور خانم سمیه رضاپوریان مدرس مدارس علمیه خواهران این شهرستان و جمعی از طلاب برگزار گردید.

خانم رضاپوریان با بیان این که با ظهور دین حیات بخش اسلام هویت واقعی زن ایفا شد و دیدگاه های پَست نسبت به او تبدیل به ارزش و هویت بخشی به زنان شد گفت: عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیشتر از عنایتی است که بر مردان دارد.

وی افزود: اسلام در راستای تعالی انسان مخصوصا زنان بوده و می توان گفت یکی از مهمترین اهداف ظهور اسلام تعالی بخشی برای زنان بوده ، چرا که خوف آن می رفت مردانی هوس باز که به مال وجان و عرض و حتی هویت زنان چشم طمع دوخته و در جهت تسلط بر آنها برآیند.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه تصریح کرد: در برخی فرهنگهای مدرنیته به صورت های متفاوت نگاه سلطه بر زنان وجود دارد که نیم نگاهی به عالم غرب و شرق و نقش زنان به عنوان کالای جنسی در جوامع، این مسئله به راحتی قابل مشاهده است.

رضاپوریان در پایان تاکید کرد: حقوق زنان همواره از جمله مسائلی است که دشمن برای ضربه زدن بر آن تمرکز کرده است و در ۴۰ اندیشکده غربی حدود ۹۰ مقاله در زمینه انقلاب زنان در ایران تولید شده و آن ها انقلاب بعدی در ایران را انقلاب زنان دانسته اند و باعنوانی مثل حقوق زنان بیان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha