چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
اراک

حوزه/ علیخانی گفت: الگوی سوم برای شخصیت زن، برمبنای توحید است و بعد از انقلاب اسلامی این هویت زنده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک نشست پژوهشی، فرهنگی با موضوع الگوی سوم زن مسلمان با حضور خانم علیخانی از طلاب دانش آموخته، در این مدرسه علمیه برگزار شد.

علیخانی اظهار داشت: سه الگو برای شخصیت زن وجود دارد، الگوی اول که به زن خانه نشین و به دور از فعالیت اجتماعی و سیاسی اشاره دارد و بیانگر ستمی است که از طرف مردان به زنان تحمیل شده و پیامد آن فقر فکری و مشکلات روحی و روانی برای زنان بود.

وی افزود: الگوی دوم، الگوی غرب و به دنبال آن فمنیسم است که نتیجه آن مرد محوری در ضمیر ناخودآگاه زنان را در پی داشت و خانواده و کارکرد آن را زیر پا گذاشت و زن را منزوی و دچار اختلال هویت کرد.

پژوهشگر عرصه زن و خانواده، تصریح کرد: اما در الگوی سوم که برمبنای توحید است و بعد از انقلاب اسلامی این هویت زنده شد، زن را نه شرقی و نه غربی معرفی می‌کند بلکه زن موجودی است با هویت زنانه و عفیف که در اجتماع فعالیت دارد و این فعالیت بر اساس اولویت بندی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شاخصه این الگو زنی عفیف و دغدغه‌مند و خردمند است، زنی بصیر که بصیرت افزایی می‌کند و دارای هویت دینی و ولایتمدار است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha