شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 12, 2024
کد خبر: 1192270
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
شبکه افق

حوزه/ شبکه افق مجموعه‌ای از مستندهای متنوع با موضوعات ایرانگردی، فرهنگی و اجتماعی را در این هفته برای بینندگان تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجموعه کمیک موشن «زیتون سرخ» به کارگردانی مجید محمودی و تهیه‌کنندگی امید مرندی محصول مرکز انیمیشن سوره به بهانه ٧ اکتبر، سالروز عملیات طوفان الاقصی شنبه تا پنجشنبه ۱۷:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مجموعه مستند «خانه پوج» شنبه تا چهارشنبه برای اولین بار از آنتن افق سیما با محوریت مهاجرت به کشورهای خارجی و رسیدن به آرزوهای دور و دراز در آنجا تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

مستند «زینبیات» به روایت زندگی شهدا از زبان بستگان آنان می پردازد. مجموعه سعی کرده است به زندگی خانواده‌های شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان بپردازد. در این مستند تلاش بر این بود که فصل جدیدی از روایت حزب‌الله را برای مخاطب ارائه شود. تمامی این مستند در لبنان ضبط شده است و آرشیوی نیست. راوی مستند، آیدا سرور است. او هم همسر شهید و هم مادر شهید است و داخل خانه‌ها می‌رود و با همسران شهدا گفتگو می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستد را شنبه تا چهارشنبه ۱۹:۳۰ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۲ ظهر از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «نسیم حیات» درباره مقاومت مردم لبنان علیه اشغالگران در طی جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی بر علیه این مردم را روایت می کند. این مستند شنبه و دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰به روی آنتن افق می‌رود.

«سعادتمندان» عنوان مجموعه‌ای مستند به کارگردانی امید ملکوتی است که شنبه تا جمعه ساعت ۵ صبح روی آنتن می‌رود.. مستند «سعادتمندان» با موضوع سبک زندگی و سیره عملی علمایی که در زمینه قرآن معارف اسلامی آثار و برکات ارزشمندی داشته اند روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

همچنین در سری دوم مجموعه مستند « پارسین » به معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ ها، مشاغل سنتی و جاذبه های طبیعی و گردشگری با محوریت مردم شناسی پرداخته می شود. این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی منیری شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

سری دوم مستند «پنجه‌های کارآمد» با توجه به بیکاری طیف وسیعی از جوانان، در این مستند به آموزش و مهارت آموزی و کسب تخصصی در زمینه‌های مورد علاقه‌شان در غالب کارآفرینی پرداخته می‌شود و راهکارهایی در این زمینه بویژه از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می شود. این مستند از یکشنبه مورخ ۲۲ مهر ماه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما نقش می‌بندد.

«خراش» مستندی آرشیوی است که به بررسی چالش‌های سیاست خارجی رژیم صهیونیستی و تعارضات آن باکشورهای منطقه و جهان به تبیین انزوای رو به رشد رژیم صهیونیستی در عرصه ی بین الملل می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۱۳ از آنتن شبکه افق سیما تماشا کنند.

مستند «محرمان محراب» در این قسمت به زندگی و سرگذشت آیت‌الله عطاالله اشرفی اصفهانی پرداخته است. این قسمت از مجموعه مستند «محرمان محراب» یکشنبه این هفته حوالی ساعت ۱۸ از قاب افق سیما پخش می‌شود.

مستندی که تلاش دارد تا به یکی از مقاطع مهم تاریخ کشور بپردازد و نشان دهد چطور حضور شخصی به نام امیرسرتیپ عطاءالله بازرگان و پروژه «شباهنگ» منجر به تجهیز دفاعی ما شد. مستند «بمب ها با هم می آیند» روایتی از پروژه ای با نام «شباهنگ» است که در مقطعی که تهران و پایتخت می توانست به راحتی هدف بمباران عراق قرار بگیرد و به نابودی برسد به شکلی بازدارنده و دفاعی عمل کرد. این مستند یکشنبه ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«آرزم» عنوان مجموعه مستندی ۲۶ قسمتی است که ششمین قسمت از آن این هفته چهارشنبه به ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. تاریخچه دفاع مقدس ملت ایران در مقابل ارتش بعث و قدرت‌های جهانی همراه با پخش اسناد منتشر نشده، ویژگی این مجموعه مستند است.

مستند «صور صعده» با روایتی از فراز و نشیب‌های شکل گیری دولت اسلامی در یمن چهارشنبه ساعت ۲۲ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکردهای مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی از پنجشنبه ساعت ۱۷ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «بهنام ۳۰ سال بعد» روایتی است از شهید بهنام محمدی به عنوان کوچکترین شهید دوران دفاع مقدس که در سن ۱۳ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید. این مستند پنجشنبه ساعت ۲۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

توطئه، تقلب، خشونت و آدم کشی چیزی که به صورت مجازی آغاز می‌شود می‌تواند خیلی سریع رنگ واقعیت به خود بگیرد و وقتی اینترنت در سراسر جهان است، عواقب آن نیز سراسری هستند. مستند «شبکه اقناع؛ مرگ، دروغها و اینترنت» پنجشنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «طوفان آزادی» که روایت ماجرای ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و زمینه‌های شکل گیری آن تا به امروز است، پنجشنبه ساعت ۲۲ از شبکه افق سیما پخش می‌شود. این مستند روایتی است از حملاتی که حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی آن را عملیات «طوفان الاقصی» نامیدند.

مجموعه «جنگ دوست داشتنی» با توجه به این ایام، سعی دارد زیبایی‌های جنگ و خاطرات شیرین و طنز رزمندگان دفاع مقدس را به تصویر بکشد و با هدف پرداختن به این موضوعات با افرادی که در هشت سال دفاع مقدس به نحوی حضور داشتند به گفت‌وگو می‌نشیند تا با مرور خاطرات طنز و شیرین رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، نگاه جدیدی را از سالهای مقاومت و دفاع بیان کند. این مجموعه تلویزیونی جمعه‌ها ساعت ۱۷ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha