یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران اراک، گفت: در قرآن کریم مهمترین کارکرد و ویژگی ازدواج و تشکیل خانواده، تسکین و یافتن آرامش زوجین معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه، کارگاه تحکیم خانواده با حضور خانم دولتی از اساتید حوزه برگزار شد.

در این جلسه، ابتدا خانم دولتی با بیان مقدمه‌ای کوتاه به بیان اهمیت و ارزش موضوع خانواده پرداخت و اظهار داشت: یکی از عرصه‌هایی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه دشمنان قرار گرفته، بحث خانواده است به طوری که اقدامات و سرمایه گذاری‌هایی که در جهت تزلزل و سستی جایگاه خانواده صورت گرفته، در هیچ عرصه‌ای انجام نشده است.

وی افزود: اصل تقدس پدر و مادر، اصل تقدس خانواده و اصل فرزندآوری را دشمنان زیرسوال برده‌اند و به جای آن حیوان پروری را جایگزین نموده‌اند.

دولتی تصریح کرد: کوچکترین بنیاد و ساختار یک جامعه را خانواده تشکیل می‌دهد، که اگر خانواده مورد تخریب واقع شود، نه فقط جامعه ایران بلکه جامعه اسلامی در خطر تخریب قرار خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: در قرآن کریم مهمترین کارکرد و ویژگی ازدواج و تشکیل خانواده، تسکین و یافتن آرامش زوجین معرفی شده است.

استاد حوزه، پس از بیان جایگاه و اهمیت خانواده، به مرحله اول تشکیل خانواده یعنی انتخاب همسر اشاره کرد و ضمن معرفی کتاب دانش خانواده و جمعیت، مطالب آن را در پیشبرد این مرحله بسیار مفید دانست.

وی در ادامه در بیان معنای ملاک و معیار ازدواج، گفت: ملاک ازدواج یعنی فرد بداند از زندگی چه می‌خواهد و هدفش از زندگی کردن چیست، لذا زمانی می‌تواند به این پرسش پاسخ صحیح بدهد که خود را شناخته باشد، یعنی هویت شخصی خود را بشناسد تا بداند هدف و انتظاراتش از شریک زندگی چیست.

وی تأکید کرد: اگر فردی در مورد هویت شخصی و خانوادگی خود هنوز مشکل دارد و با آن کنار نیامده، عزت نفس او بسیار ضعیف است که باید آن را درمان کند.

دولتی در بیان اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند خلق و عادت ناپسند همسر خود را پس از ازدواج تغییر دهند و یا اینکه او را از خانواده و قوم و خویشش جدا کنند، تصریح کرد: این یک پندار غلط و افسانه است که برخی امید دارند می‌توانند بعدا عادت و خلق ناپسند فردی را که برای ازدواج انتخاب کرده‌اند تغییر دهند، یا اینکه فرد را از خانواده و اصل و نسبش جدا کنند، چراکه خانواده و طایفه هر فردی جزو هویت جدانشدنی اوست و فرزندی که قرار است از آنها متولد شود، بانکی از خصوصیاتی است که هر یک از طرفین زن و مرد همراه دارند.

وی طلاب را به نگاه توحیدی توجه داد که نگاه توحیدی و خدامحورانه تنها نقطه امید و کمک است که فرد می‌تواند در هر قدم و مرحله زندگی از آن استمداد طلبد.

در پایان این نشست به سوالات طلاب پاسخ داده شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha