یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
قرآن کریم

حوزه/ نشست خبری طرح «۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید میهن اسلامی» دوشنبه ۲۳ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری طرح «۴۰ هزار حافظ قرآن کریم، ۴۰ هزار شهید» دوشنبه ۲۳ مهرماه از ساعت ۱۱ تا ۱۲ با حضور شبیر فیروزیان، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این معاونت برگزار می‌شود.

طرح ملی «تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید میهن اسلامی» با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی برپا می‌شود. در این طرح به مدت یک سال ۴۰ هزار حافظ پنج جزء قرآن کریم تربیت خواهد شد.

این طرح از ابتدای مردادماه سال جاری وارد فاز عملیاتی شده و ۵۶۰ مؤسسه برای حضور در آن ثبت‌نام کردند و پس از ارزیابی بر مبنای آئین‌نامه مندرج در فراخوان، مؤسسات تأیید صلاحیت شده کار خود را آغاز کردند.

قرآن‌آموزان در طرح «تربیت ۴۰ هزار حافظ به پاس آرمان ۴۰ هزار شهید» از حمایت مادی و معنوی برخوردار خواهند شد، بر اساس آئین‌نامه تدوین شده به ازای قبولی در هر یک از آزمون‌ها مبلغی به فرد تخصیص داده می‌شود و در بُعد معنوی هم، هر حافظ که در این مسیر توفیقی به دست آورد، ارتباط با یکی از ۴۰ هزار شهید منظور در این طرح، برقرار کرده و از برکات این انس با روح مطهر شهید بهره‌مند خواهد شد.

با توجه به اینکه در این طرح ۴۰ هزار نفر حافظ پنج جزء قرآن خواهند شد و برای هر نفرجزء سه میلیون ریال در نظر گرفته شده است، لذا رقم کل کار مجموعاً ۶۰ میلیارد تومان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha