شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ |۸ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 12, 2024
حجت الاسلام فیروزی

حوزه / حجت الاسلام فیروزی گفت: شهدا پرچمداران راستین عرصه‌های عشق و معرفت هستند و دیدار و ارتباط با خانواده آنان موجب عزت و پالایش روح انسان و ارج نهادن به مقام شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام هاشم فیروزی عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین، امروز در مراسم بزرگداشت جانباز شهید محمود رفیعی که در محل گلزار شهدای شهرک چوبیندر قزوین برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به ویژه امام شهیدان اظهار داشت: شهید مصداق عینی شهادت است که با انتخاب آگاهانه و در کمال خلوص، هستی خود را یکجا به آفریدگار جهان تقدیم می‌کند و به سرچشمه بقا و حیات می‌پیوندد.

حجت الاسلام فیروزی خاطرنشان کرد: شهدا پرچمداران راستین عرصه‌های عشق و معرفت هستند و دیدار و ارتباط با خانواده آنان موجب عزت و پالایش روح انسان و ارج نهادن به مقام شهدا است.

استاد حوزه علمیه استان قزوین، تصریح کرد: عزت، آسایش، امنیت و پیروزی و تمامی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف مرهون مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: نظام مقدس اسلامی، نتیجه ایثارگری شهدا است که امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا، باعث تداوم حرکت انقلاب شده و همه باید به وظیفه خود در قبال نظام اسلامی و شهدا عمل کنیم، تکریم و تعظیم شهیدان تلاشی مقدس در برافراشتن پرچم سرخ استقلال و آزادی بشریت است.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین، عنوان کرد: امروز باید در راستای تبیین روش و منش شهدا و تداوم راه آنان که همان حفظ ارزش‌های نظام اسلامی است تلاش کنیم و ادامه‌دهنده راه آن کبوتران خونین بال، آنچه را که باعث شد تا آنها برایش خون پاکشان را تقدیم کنند، باشیم.

گفتنی است، شهید محمود رفیعی متولد سال ۱۳۴۳ روستای چوبیندر قزوین بود، ۳۰ سال قبل در سال ۶۲ در کمین دشمن افتاد و بعد از شهادت شماری از دوستانش مورد اصابت گلوله‌های متعدد و حتی تیر خلاص دشمن قرار گرفت و روح از بدنش جدا شد، اما پس از گذشت چندین ساعت و با وجود انتقال به سردخانه، علائمی از حیات در او دیده شد و با ترکش‌های فراوانی که در بدن و از جمله در کنار قلبش داشت، سی سال دیگر از خدا عمر گرفت.

وی سرانجام در ۲۴ مهر ۱۳۹۲ بر اثر ترکش بر جای مانده در بدن وی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهدا پرچمداران راستین عرصه‌های عشق و معرفت هستند 

شهدا پرچمداران راستین عرصه‌های عشق و معرفت هستند 

شهدا پرچمداران راستین عرصه‌های عشق و معرفت هستند 


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha