یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
محمدیان

حوزه / هادی محمدیان گفت: موعود در تشیع کاملاً متفاوت با موعود در دیگر ادیان است موعود در تشیع تنها برای انسانها نیست بلکه کل موجودات زنده جهان را شامل می‌شود. برای همین پیام چنین موعودی می‌تواند کارکرد جهانی داشته باشد به شرطی‌که نحوه ارائه آن مطلوب نظر بوده و با استانداردهای خوبی عرضه شود.

هادی محمدیان کارگردان فیلم سینمایی «شاهزاده روم» در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: داستان زندگی مادر امام زمان (عج) و همسر امام حسن عسگری (ع) یکی از جذاب‌ترین قصه‌ها عاشقانه در تاریخ است. در این داستان یک شاهزاده خانم رومی آسایش دربار را رها کرده و عازم سفری پرخطر می‌شود تا با امام حسن عسگری (ع) ازدواج کند. این قصه به خودی خود نشان می‌دهد با یک قصه پرکشش روبرو هستیم.

وی افزود: تحقیقات فراوانی توسط آقای مطهرنیا برای این فیلم انجام شد. آقای مطهرنیا تحقیقات خود را با تایید نظر محمد حسین رجبی دوانی در اختیار ما قرار می‌دادند. البته در این کار برای بالا رفتن جذابیت درام داستانک‌هایی نیز به قصه اضافه شد اما نکاتی که به قصه افزوده شد نیز با تایید آقای رجبی دوانی صورت گرفت.

محمدیان با بیان اینکه این فیلم با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد، گفت: جالب است بدانید در ابتدا برای این فیلم حتی سرگروه پیدا نمی‌شد اما به هر حال این انیمیشن روی پرده رفت و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد به نحوی‌که این کار عنوان پنجمین فیلم پرفروش سال را به دست آورد. این موفقیت نیز ابتدا معطوف به تکنیک و ساختار فیلمی شد. دوم باور و ایمانی که گروه برای این کار داشت.

کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» درباره اکران خارجی این فیلم بیان کرد: این کار در لبنان عراق و تعدادی معدود از کشورهای اروپایی به نمایش درآمد و آنگونه که به اطلاع من رساندند با مخاطب خوبی نیز مواجه شد. این کار تنها برای مسلمانان نیست بلکه به واسطه پرداختن به موضوع موعود قادر به جذب دیگر پیروان ادیان الهی نیز است.

این کارگردان در انتهای سخنانش تاکید کرد: موعود در تشیع کاملاً متفاوت با موعود در دیگر ادیان است. موعود در تشیع تنها برای انسانها نیست بلکه کل موجودات زنده جهان را شامل می‌شود. برای همین پیام چنین موعودی می‌تواند کارکرد جهانی داشته باشد به شرطی‌که نحوه ارائه آن مطلوب نظر بوده و با استانداردهای خوبی عرضه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha