یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: واگذاری فعالیت ها و اقدامات قرآنی به مردم، بازخورد و نتیجه بهتری در جامعه خواهد داشت و منجر به ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در سنندج اظهار کرد: در راستای انجام فعالیت‌های قرآنی باید تلاش کنیم بیشتر روی جوانان متمرکز شده و با اجرای طرح های مختلف مباحث و مفاهیم قرآنی را به آنان آموزش دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس افزود: اجرای این طرح در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در میان جوانان و نوجوانان بسیار موثر است و باید تلاش کنیم چنین طرح هایی تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: متن، ترجمه و تفسیر، اصول اولیه فهم قرآن به شمار می روند، بنابراین سازمان ها و دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند این اصول را در میان مردم بویژه جوانان و نوجوانان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه ما با تکیه بر قرآن کریم انقلاب کردیم، گفت: به برکت انقلاب اسلامی هزاران حافظ قرآن در کشور تربیت شده است و اگر امروز رغبت جوانان ما به سمت کلام الهی کمرنگ شده است باید علت آن را پیدا کنیم و موانع را برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تاکید کرد: موسسات و مراکز قرآنی در سطح استان شناسایی و احصا شوند تا با کمک همراهی آنها برای تقویت فعالیت های قرآنی گام برداریم ضمن اینکه در جلسات قرآنی طلاب خواهر و برادر اهل سنت نیز دعوت شوند تا حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha