دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
کد خبر: 1192592
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
رجبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در جلسه اخلاق عمومی که در مدرسه علمیه خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها در زنجان برگزار شد، خودسازی و تهذیب را برای ایفای رسالت اجتماعی ضروری دانست و معنای طلبگی را پیوند عمیق با امام زمان ارواحنافداه و اهل‌بیت علیهاسلام.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، جلسه اخلاق عمومی مدرسه علمیه خدیجه‌کبری (س) در زنجان این بار میزبان حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی، معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور بود.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، ضمن اشاره به معنای طلبگی، ارتباط معنوی با پیامبر اکرم (ص)و ائمه اطهار (ع) را از پیوندهای عمیق طلبه و معنای طلبگی دانست و بیان کرد: پیوندهای جسمانی همواره در انسان است و انسان وقتی به رشد و تفکر و تعقل می‌رسد و می‌تواند انتخاب بزرگتری داشته باشد، می‌تواند وارد یک جمع بزرگتری شود.

وی گفت: حضور در عالم طلبگی، در واقع انتخاب خانواده دیگری است که با انتخاب فرد اتفاق می‌افتد. در این خانواده، پدران و مادران معنوی ما، انبیاء و اولیاء (ع) خواهند بود.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: حضرت پیامبراکرم (ص)می‌فرمایند: "أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة؛ من و علی علیه‌السلام دو پدر این امت هستیم."/بحارالأنوار ۱۶ ۹۵ باب ۶.

وی بیان کرد: هسته اصلی و معنای طلبگی پیوند عمیق و گسست‌ناپذیر با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، حضرت پیامبراکرم (ص)و حضرت زهرا (س) است. برای اینکه این پیوند گسست‌ناپذیر و معنوی‌تر و پایدارتر باشد، باید رشته اتصال را پیدا کنیم و آن رشته، معارف الهی و قرآن کریم است. اینگونه است که انسان رشد یافته‌تر و متوازن‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، خوسازی و تهذیب را برای ایفای رسالت اجتماعی ضروری دانست و افزود: نقش اجتماعی یک طلبه این است که راهبر و امام جامعه باشد. متقین، با تقوای فطری و آمادگی باطنی که دارند باید ظواهر را نادیده بگیرند و با تقوای الهی و بندگی مردم را راهبری کنیم تا به کمال مطلوب دست پیابند و این رسالت و تکلیف ماست. بنابراین قبل از هر چیز باید خودمان را آباد کنیم و وجود خودمان را سرشار از خدا کنیم. اگر ما صالح باشیم، رفتار و سلوک ما در محیط جامعه و هر جایی که هستیم مثل منبعی عطرآمیز است که همه آنرا استشمام خواهند کرد.

وی بیان کرد: حالت تراش‌نخورده وجودمان را باید تربیت کنیم. باید خودمان را تراش دهیم تا گوهر ذی‌قیمت شویم و بها پیدا کنیم، آنوقت در هر جایگاهی که باشیم استاد دانشگاه، مشاور، معلم، و یا بهترین جایگاه عالم «مادری» رسالت خودمان را به بهترین نحو انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، عالم و مجاهد کبیر، شهید سیدحسن نصرالله، را یکی از قله‌های طلبگی دانست و رمز پیروزی ایشان را نزدیکی به خدا شمرد و با اشاره به یکی از بیانات آیت‌الله مصباح‌یزدی در مورد شخصیت شهید سیدحسن نصرالله، افزود: آقای شهید سیدحسن نصرالله خودش را هیچ چیز نمی‌داند درحالی که همه چیز است. وقتی انسان خودش را هیچ نداند خدای متعال خودش دست به کار می‌شود. بنده خدا با نوافل نزدیک خدا می‌شود تا اینکه محبوب خدا می‌شود در آن صورت است که خدا می‌فرماید که من گوش او می‌شوم، من چشم او می‌شوم. نقطه کانونی انسان‌های بزرگ این است که در تمام حرکت‌هایشان متوجه خدا هستند. تمام پیام انبیاء و پیامبران الهی این است و ما باید آنرا به دیگران منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، شناخت خدا و شناساندن خدا را رسالت طلبه دانست و بیان کرد: علامه طباطبایی رحمت‌الله‌علیه، وقتی کتاب «شیعه در اسلام» را برای دانشجویان کشورهای دیگر نوشت، تنها پیام او در این کتاب این بود که خدا را بشناسید. در برهان‌های خدا متوقف و مشغول نشوید، خدا را وارد زندگی‌های خود کنید. از مفهوم خارج شوید که خدا به زندگی‌های شما رنگ بدهد که ما عابدان این مسیر و رنگ الهی هستیم. مؤمنین و مؤمنات بعضی‌هایشان اولیاء بعضی دیگر هستند و رابطه ولایی دارند یعنی گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی برای نماز، انفاق و.. می‌کنند آن‌ها افرادی هستند که به زودی مشمول رحمت الهی می‌شوند. این رابطه ولایی است و پیوند عمیق قلبی برای رسیدن به مقصود واحد است.

وی با تببین پیروزی حزب‌الله راز درخشیدن شهید سیدحسن نصرالله، را قرار گرفتن در سلسله ولایت عنوان کرد و با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح بیان داشتند که "من هیچ شخصی را در اطاعت از ولایت مطیع‌تر از ایشان ندیدم." تصریح کرد: حزب‌الله نشانه اصلی‌اش ولایت‌پذیری است.

وی در ادامه یادآور شد: حزب‌الله یقینا پیروز است. حتا اگر به شهادت هم برسند. این تفکر والای سیدحسن نصرالله بود. زندگی و مسیر ما جهاد است. نهایت یا پیروزی است یا شهادت؛ در هر دو صورت ما پیروزیم. سرنوشت واقعی این است "جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا" بنابراین در نیستی و نابودی باطل هم شکی نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha