دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
امامزاده عبدالله شهر ری

حوزه/ مدیرآستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری گفت: بمنظور خدمات اجتماعی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جنوب پایتخت ، صحن‌های امامزاده عبدالله شهرری وقف و ابزار آموزش جوانان و اشتغال زایی زنان سرپرست خانواده و همچنین سرای امیدی برای کودکان توان‌یاب ذهنی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام جواد علیرضایی، مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر ری در گفت و گویی اظهار داشت: امامزاده ابوعبدالله معروف به امامزاده عبدالله(ع) بستر فرهنگی و اجتماعی مناسبی برای تقویت حوزه اجتماعی شهرستان ری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی جامعه فراهم کرده است.

وی افزود: سرای امید مرکز توانبخشی فرشتگان آسمانی درصحن امام هادی(ع) آستان مقدس ابو عبدالله تاسیس شده که قریب به ۴۰۰ توان یاب ذهنی، سندرم داون، اوتیسم درگروه های سنی مختلف از امکانات این کارگاه در رشته های عروسک سازی و سفال و دیگر هنرهای دستی آموزش زیر نظر مربیان مجرب و کارآزموده در سطح شهرستان ری آموزش می بینند.

وی ادامه داد: ۱۴۰۰ متر مساحت در راستای کار آفرینی درصحن سیدالشهدا(ع) به اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است که شامل کارگاه های خیاطی، چرم دوزی، قند تزئینی مشعول فعالیت هستند و همچنین کارگاه تولید ماسک در دوره شیوع بیماری کرونا در این محل بخش زیادی از نیاز جامعه را پوشش داد.

حجت الاسلام جواد علیرضایی خاطرنشان کرد: ما بنا بربیانات مقام معظم رهبری در راستای راه اندازی کارگاه های خرد و افزایش اشتغالزایی اقدام به وقف اشتغال و ابزار اشتغال کرده ایم.

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) افزود: امامزاده ابوعبدالله دارای یکی از برترین دارالقرآن های بقاع متبرکه کشور است و بیش از ۱۵۰۰ قرآن آموز در این مرکز به فراگیری مفاهیم قرآن مشغول هستند و بزرگ ترین کلاس سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه کشور در این آستان مقدس ابوعبدالله با حضور ۴۰۰ خانم خانه دار دایر می باشد.

امام‌زاده ابو عبدالله در منطقه‌ شهر ری در جنوب تهران است. نسب این امام‌زاده به امام سجاد(ع) می‌رسد. محوطه امامزاده قبرستان تاریخی است که تعداد زیادی از مشاهیر مذهبی، علمی، ادبی و سیاسی در آن‌جا مدفون هستند و آرامگاه‌های خانوادگی واقع در محوطه‌ی این امام‌زاده به سبک معماری دوره‌ی قاجار ساخته شده‌اند. مجموعه گورستان امام‌زاده عبدالله در چهارده اردیبهشت ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد و قریب به ۵۰ شهید از جمله شهدای ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲، ۱۷شهریور۱۳۵۷، شهدای ترور و حملات موشکی، دفاع مقدس، سلامت و مدافع حرم در این مکان آرمیده اند.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha