دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
پاکستان - لاهور 2

حوزه / به منظور همبستگی با مسلمانان فلسطین و لبنان همایشی با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی اهل سنت و شیعه در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، در این همایش که به همت حوزه جامعه المنتظر شهر لاهور با عنوان "سمینار همبستگی با فلسطین" برگزار شد، رهبران مذهبی و سیاسی پاکستان ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین و لبنان تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن از جمله آمریکا را در سرزمین های اشغالی و منطقه را محکوم کردند.
سخنرانان در این مراسم با تمجید از اقدامات وحدت آفرین جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مواضع الهام بخش رهبر معظم انقلاب در خطبه نماز جمعه اخیر تهران در حمایت از فلسطین اعلام داشتند: اقدامات مشترک و یکپارچه کشورهای تاثیر گذار جهان اسلام برای دفاع از فلسطین و جلوگیری از طرح‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی ضروری است.
در این سمینار که "مهران موحدفر" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و "اصغر مسعودی" مسئول خانه فرهنگ نیز به نمایندگی از کشورمان حضور داشتند، تاکید شد: درحالیکه جهان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده و کشورهای اسلامی نیز رویکردی منفعلانه دارند، پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونستی در عملیات های وعده صادق افتخاری برای تمام مسلمانان و الگویی نمونه در دفاع از مظلومین جهان است.
سایر سخنرانان نیز با تاکید بر اهمیت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی اعلام داشتند: برون رفت از چالش های امت اسلامی بویژه آزادی قدس در گروی درک حکمرانان مسلمان از ظرفیت های امت اسلامی به دلیل داشتن گروه های مجاهدی همچون حماس، حزب الله، حوثی ها و حمایت همه جانبه کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران از این جبهه است.
"آیت الله حافظ ریاض نجفی" رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان، "لیاقت بلوچ" نائب رئیس حزب جماعت اسلامی، "شبیر میثمی" دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان، "ضیاءالله شاه بخاری" از علمای برجسته اهل سنت، "افتخار حسین نقوی" رئیس بنیا امام خمینی پاکستان و دهها نفر دیگر از اندیشمندان حوزوی و علمی این کشور در این همایش شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha