سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
نشست خبری اختتامیه  نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت

حوزه / مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با حضور خانواده های شهدای مقاومت، سفیران کشورهای جبهه مقاومت و دیگر شخصیت های سیاسی کشور روز پنجشنبه 26 مهرماه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدرضا قلندر شهردار مشهد، امروز سه شنبه ۲۴ مهر در نشست خبری اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت ضمن خیر مقدم گفت: پیشینه این اجلاسیه سال های قبل است که اولین بزرگداشت شهدای غربت در یکی از روستاهای شهر دامغان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه با الگو سازی از بزرگ شهید غربت امام رضا (ع) که در این شهر به شهادت رسیدند برگزار می شود، افزود: یکی از حامیان و برگزار کنندگان اصلی این همایش شهید امیر عبداللهیان بودند که این اجلاسیه را حمایت و سرپرستی کردند.

احمد معصومی مشاور وزیر و رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه جبهه مقاومت تریبون و جایگاهی نداشته است که به جهانیان پیام خود را برساند که در غربت جان فشانی کرده است، افزود: حتی در غربت در حوزه دیپلماسی از حق و حقوق نمی توانستند دفاع کنند لذا در سه سال گذشته شهید امیر عبداللهیان به عنوان وزیر خارجه به عنوان یک دیپلماسی پیام مجاهدان در غربت را تلاش کرد به جهانیان برساند و در این حوزه شجاعانه حضور پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که صدای آنها را به جهانیان برسانیم و اهداف این مجاهدت ها را برای مردم بازگو کنیم تا برای جهانیان الهام بخش باشد؛ این اجلاسیه به ابتکار شهید امیرعبداللهیان شکل گرفت و در شرایطی برگزار شد که تحولات زیادی در منطقه به همراه داشت و تاثیر آن ابعاد گسترده تری از جهان را درگیر کرد.

مشاور وزیر امورخارجه با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در روز پنجشنبه 26 مهر ماه در حرم مطهر رضوی خاطر نشان کرد: این اجلاسیه با حضور مهمانان خارجی از کشورهای جبهه مقاومت از جمله یمن، فلسطین، لبنان، پاکستان، نیجریه و تعدادی از کشورهای ضدامپریالیست نیکاراگوئه، آمریکای شمالی و مجموعه های فعال در حوزه مقاومت برگزار خواهد شد.

سید عماد الدین موسوی جانشین رئیس و دبیراجرایی نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان مقاومت در ادامه نشست خبری به اهداف این نشست اشاره کرد و افزود: تقویت و پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی و حمایت عملی از مردم مظلوم غزه در مقابله با رژیم صهیونیستی با تأکید بر توصیه های مقام معظم رهبری از جمله اهداف این اجلاسیه است.

وی تصریح کرد: رسالت این اجلاسیه تبیین شاخص های جهاد و تلاش در عرصه های گوناگون و زدودن غبار غربت از مجاهدان غریب و نیز ارائه الگوی تلاشگری و مدیریت جهادی به جامعه از اهداف مهم دیگر این همایش است.

شایان ذکر است اختتامیه این اجلاسیه با همکاری آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، استانداری خراسان رضوی، جمعیت دفاع از ملت فلسطین، وزارت خارجه و شهرداری مشهد برگزار می گردد.

گفتنی است اختتامیه نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت با حضور سفیران کشورهای جبهه مقاومت در دو نوبت صبح و عصر پنجشنبه شنبه 26 مهرماه در قالب نشست هم اندیشی و مراسم اختتامیه در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی با حضور جمعی از خانواده های شهدای مقاومت برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha