چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
فیلم کوتاه

حوزه / امیرعلی صراف گفت: فیلم کوتاه محلی مناسب برای بیان مفاهیم اخلاقی و دینی است به شرطی که راه ارائه آن را بدانیم.

امیرعلی صراف، کارگردان فیلم کوتاه در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: اخیرا فیلمی با عنوان «برهوت» را آماده نمایش کرده‌ام. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش در خواهد آمد. در این کار به موضوع انقلاب توجه شده و سعی کرده‌ام نگاهی جدید به این قبیل مفاهیم داشته باشم. فیلم، داستان دو مامور ساواکی است که فردی را ربودن و می‌خواهند از او انتقام بگیرند. در ادامه قصه اتفاقاتی رخ می‌دهد که ما شاهد وجوه دیگری از شخصیت‌ها خواهیم بود.

وی افزود: فیلم کوتاه محلی مناسب برای بیان مفاهیم اخلاقی و دینی است به شرطی که راه ارائه آن را بدانیم. در فیلم کوتاه، پیام باید در عین صادق بودن، سریع و بی‌پرده نیز باشد چون در این عرصه زمان کمی در اختیار کارگردان است. در این شکل فیلمسازی باید از پرداخت‌های کلیشه‌ای دوری کرد چون ممکن است برخی‌ها بخواهند در ساده‌ترین شکل به هدف برسد. این مشکل اتفاقی رایج است که متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد و برخی از آثار در دام شعار گرفتار می‌آیند.

این فیلمساز تصریح کرد: نکته دیگری که حتماً باید به آن توجه داشت اینکه فیلم کوتاه می‌تواند ر موقعیت‌های مختلف به نمایش درآید چون زمان کم آن این امکان را فراهم می‌آورد. برای مثال در ایستگاه‌ها، فرودگاه‌ها و اماکن عمومی می‌شود فیلم کوتاه پخش کرد. این اتفاق از طرف نهادهای دولتی باید رخ دهد. البته زمان شناسی و موقعیت شناسی در این رابطه بسیار اهمیت دارد چون ممکن است یک بدسلیقگی موجب نتایج نامطلوب شود.

صراف تاکید کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران، هر ساله محلی برای نمایش و نقد فیلم‌های کوتاه در سینما است. در این رویداد فیلمسازان این اجازه را پیدا می‌کنند تا با یکدیگر رقابت کرده و ضعف کار خود را بشناسند هرچند فرصت برای دیده شدن فیلم‌های کوتاه در سینما نباید تنها به یک جشنواره خلاصه شود بلکه باید در اکران عمومی نیز شاهد نمایش فیلم‌های این عرصه باشیم. پس باید شرایطی پیش آوریم تا برخی سینماها در طول سال فیلم‌های کوتاه را در معرض دید مردم قرار دهند.

این فیلمساز در انتهای سخنانش اظهار کرد: بیشتر فیلمسازانی که در حوزه فیلم کوتاه کار می‌کنند سینماگران جوان هستند چون وقتی فردی وارد این حوزه می‌شود به آن به عنوان یک پل برای ورود به سینمای داستانی می‌نگرد در صورتی‌که این شکل فیلم‌سازی یک گونه مستقل است که باید به شکلی حرفه‌ای به آن پرداخته شود. در این راستا اگر حمایت از این عرصه بیشتر باشد مطمئناً فیلمسازان بعد از چند سال تجربه‌اندوزی آن را رها نخواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha