چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
سربازان آمریکایی

حوزه/ فعال فرهنگی در مسائل سوریه و لبنان گفت: آمریکا برای زمینه سازی رویای صهیونیست‌ها یعنی از نیل تا فرات و تغییر سایت خاورمیانه برای تضعیف کشورهای منطقه، غارت منابع آن‌ها و تقسیم غنایم آن با شرکای امپریالیستی‌اش منطقه آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی در ادامه سلسله نشست های «آغاز نصرالله» که به همت مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: آمریکا برای زمینه سازی رویای صهیونیست‌ها یعنی از نیل تا فرات و تغییر سایت خاورمیانه برای تضعیف کشورهای منطقه، غارت منابع آن‌ها و تقسیم غنایم آن با شرکای امپریالیستی‌اش منطقه آمده است.

وی در رابطه با نقش مهم و راهبردی و مؤثر جبهه مقاومت گفت: به هم خوردن نقشه آمریکا و صهیونیسم و کوتاه کردن دست آن‌ها از منطقه خاورمیانه و اسلام و مسلمین ثمره خون ریخته شده رهبران مقاومت و تقویت و نمایش استکبارستیزی جهان حتی در آمریکا و اروپا است.

فعال فرهنگی در مسائل سوریه و لبنان با بیان اینکه جبهه مقاومت از روز اول خلقت حضرت آدم (ع) تشکیل شده است، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۳ سوره احقاف دستور به تشکیل جبهه مقاومت می‌دهد و می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ آنان که گفتند: آفریننده ما خداست و بر این سخن پایدار و ثابت ماندند بر آنها هیچ ترس و بیمی و حزن و اندوهی (در دنیا و عقبی) نخواهد بود.»

وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید ترس و اندوه نداشته باشید؛ زیرا در جبهه مقاومت قرار دارید همچنین خداوند متعال با یاری رساندن و نزول ملائکه تشویق می‌کند و ثمره فدا شدن در مقاومت را رسیدن به بهشت قرار می‌دهد.

این روحانی مدافع حرم افزود: خداوند در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.»

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با تأسی از آیه ۱۵ سوره شورا «وَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ ۖ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ ۖ وَقُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ ۖ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ؛ چنان‌که مأموری پایداری کن و پیرو هوای نفس مردم مباش و بگو که من به کتابی که خدا فرستاد (قرآن) ایمان آورده‌ام و مأمورم که میان شما به عدالت حکم کنم، خدای یگانه پروردگار همه ما و شماست، (پاداش) عمل ما بر ما و عمل شما بر شماست (و پس از تبلیغ رسالت) دیگر هیچ حجت و گفت‌وگویی بین ما و شما باقی نیست. خدا (روز جزا برای حکم حق) میان ما جمع می‌کند و بازگشت همه به سوی اوست.» دستور تشکیل جبهه مقاومت در مقابل استکبار داد.

کاظمی ادامه داد: ما امر شدیم که عدالت جهانی را برقرار کنیم پس قیام امام و تشکیل مقاومت فقط برای سقوط طاغوت ایران و صدور انقلاب نبود، بلکه قیام امام راحل برای تشکیل مقاومت به امر خداوند برای بقا و گسترش عدل جهانی بود.

وی با اشاره به اینکه شیوه امام خمینی (ره) در انقلاب شیوه مقاومت بود نه سازش، به بدعهدی غربی ها اشاره کرد و گفت: آن‌ها یک بار برجام نافرجامی را بر ما تحمیل کردند و بعد از آن بیرون آمدند.

فعال فرهنگی در مسائل سوریه و لبنان افزود: شیوه کسانی که پیرو امام و تابع رهبری هستند خواری و تن به ذلت دادن نیست. شیوه امام در انقلاب شیوه مقاومت بود نه سازش، لذا این باید سرلوحه همه کسانی باشد که امروز می‌خواهند کار کنند. خط امام در انقلاب خط اسلام، توحید، شجاعت و عدم ترس با شعارشان هیهات مناالذله بود.

وی اضافه کرد: وقتی نتانیاهو بعد از به شهادت رساندن رهبران مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله تهدید به جان رهبر معظم انقلاب کرد این رهبر عزیز و بزرگوار ما خود را سپر بلای جبهه مقاومت و مردم قرار داد و نماز جمعه نصر را خواندند. ایشان اغلب نماز عصر را به دیگران واگذار می‌کردند، اما این بار نماز عصر را هم خواندند تا به دشمن بفهمانند راه ما راه شهادت است و راه شهادت ترس ندارد. راه و زیست ما مهدوی و حسینی است. ما با عقلانیت مهدوی و علوی و باور حسینی است.

روحانی مدافع حرم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با حضورشان، دشمنان را با تمام تجهیزات و داشتن امپراطوری رسانه ای در دنیا مفتضح کردند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر تمام عالم سیاست احاطه دارند. آن‌ها می‌گفتند ما گاهی ماه‌ها برای یک مسئله‌ای فکر می‌کنیم و نقشه می‌کشیم، اما رهبر ایران با یک سخنرانی تمام آن‌ها را بر باد می‌دهد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بحث مقاومت، حق خواهی، عدالت طلبی و استکبارستیزی را در بین دانشگاهیان و مردمشان بر می‌انگیزاند. امام امروز انقلاب و رهبر مقتدر، بصیر و آگاه به زمان ما با اندیشه مهدوی که دارند این جبهه را متکی به فرد نمی‌بیند؛ البته این جبهه متکی به فرد هم نیست.

استاد حوزه ادامه داد: وقتی شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله به شهادت می‌رسند آن‌ها را به عنوان یک فرد نمی‌بینند، بلکه آنان را به عنوان مکتب مقاومت معرفی می‌کنند، چون آنان را با سلوک، تصفیه باطنی، قطع دلبستگی به دنیا و تقویت اراده‌ها و مشتاق به شهادت در راه مقاومت تربیت کرد؛ به همین خاطر با شهادت آنان جبهه مقاومت نه تنها ضعیف نشد، بلکه دوباره قوت گرفت.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نوری را در قلب جبهه مقاومت ایجاد کردند که آن‌ها به حقیقت پی بردند و با این حقیقت به لقاءالله رسیدند و ما با شهادت آنان به حزن و اندوه و ترس نرسیدیم، بلکه مقاوم‌تر و شجاع‌تر از دیروز پا در میدان می‌گذاریم و حماسه دیدنی دیگری را خلق می‌کنیم و بر اندام استکبار و صهیونیسم لرزه می‌افکنیم.

فعال فرهنگی در مسائل سوریه و لبنان گفت: این مکتب و فرهنگ مهدوی و باور حسینی است که بافت شخصیتی مان را تغییر می‌دهد. با این مکتب و اندیشه مهدوی و باور حسینی قدرت اجتماعی و سیاسی جامعه ما افزایش می‌یابد. ما با بصیرت در مکتب مقاومت و با سرلوحه قرار دادن مکتب عاشورایی با شعار هیهات من ذله، درس عدم تسلیم در برابر ظلم و ستمگری و مبارزه با ظالمان را می‌آموزیم و در جبهه مقاومت می‌مانیم.

وی اضافه کرد: ما احدی نیستیم که با جنگ روانی دشمن صحنه را ترک کنیم، اهل کوفه هم نیستیم که علی را تنها بگذاریم، اهل معرکه کربلا هستیم. ما عاشق اسلام، وطن و جغرافیای دینی با تکیه بر نظام اندیشه جبهه مقاومت هستیم که کمال و جمال آدمی را در بهره برداری از عشق به خدا و مردم و شهادت می‌بینیم. ما شهادت را حیات مجدد و ابدی می‌دانیم «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظمی بیان کرد: ما رهبری را داریم که را رسمش را از امام انقلاب و سیدالشهدای کربلا گرفته است که نه تنها با شهادت پا پس نمی‌کشیم، بلکه با شهادت رهبران و فرماندهانمان رویش جدیدی ایجاد می‌شود. من بشارت می‌دهم که خبرهای بسیار خوشی در راه است.

راهبردهای جبهه مقاومت

راهبرد اول: اخلاق مداری

وی در رابطه با راهبردهای جبهه مقاومت اظهار کرد: رعایت اخلاق اولین راهبر ما است. ما مانند آنان ضعیف و پست نیستیم که مردم را سپر خودمان قرار بدهیم تا جبهه مقاومت را از بین ببریم. ما اخلاق محور هستیم و بیمارستان و مدرسه نمی‌زنیم، در حالی که اسرائیلی‌هایی که در فلسطین اشغالی هستند مردم عادی نیستند و اگر ما آن‌ها را بزنیم خلاف اخلاق نیست؛ اما ما ترحم می‌کنیم و نمی‌زنیم.

استاد حوزه افزود: یهودیان صهیونیست با علم به آنچه وجود داشت از کشورهای خودشان به آن جا آمدند تا به تفکر اسرائیلی و صهیونیستی کمک کنند. آن‌ها به فرزندانشان آموزش می‌دهند که شما می‌توانید به غیر یهود تجاوز کنید و مال و اموالشان را بگیرید.

راهبرد دوم: مراقبت از گفتار و گفتمان

وی با بیان اینکه مراقبت از زبان، گفتار و گفتمان دومین راهبرد ما است، تصریح کرد: به مردان سیاست‌مدار توصیه می‌کنم که دانید شما فرد نیستید و زبان شما زبان شخصی شما نیست، بلکه زبان شما زبان انقلاب و مردم است به همین خاطر دقت کامل داشته باشید. وقتی می‌گویید اگر شما سلاح را کنار بگذارید ما هم کنار می‌گذاریم این گفتمان جبهه مقاومت نیست. اگر این گفتمان جبهه مقاومت باشد با آیه ۱۵ سوره شورای که دستور به برقراری عدل جهانی است منافات دارد.

راهبرد سوم: همبستگی ملی

فعال فرهنگی در مسائل سوریه و لبنان گفت: سومین راهبرد همبستگی ملی است؛ امروز روز تفرقه و چند صدایی نیست. امروز باید همه اعم از مسئولین و کسانی که در جبهه مقاومت به عنوان عضوی و تشکلی قرار گرفته‌اند دقت داشته باشند که امر ولایت و گفتمان ولایت چیست و طبق همان همبستگی ملی را تقویت کنیم.

راهبرد چهارم: استکبار ستیزی و تبعیت دینی

وی ادامه داد: چهارمین راهبرد تبعیت دینی، خدامحوری، خداخواهی، یاری رساندن به مظلوم و استکبارستیزی است. باید هوشیاری کامل از حضرت ولی داشته باشیم که او چه می‌خواهد بگوید و قبل از آن که بگوید ما مبانی او را بدانیم.

این روحانی مدافع حرم عنوان کرد: روزی از سردار سلیمانی پرسیدم آیا حقیقت دارد که همه افراد برای ملاقات رهبر معظم انقلاب باید وقت قبلی داشته باشند، اما شما نیاز به وقت قبلی ندارید؟ شهید سلیمانی گفت: به محضر ایشان بروم که بگویم چه کاری نکردیم و برای ایشان دغدغه ایجاد کنم؟ خوشحالی ما زمانی است که قبل از اینکه بیان جاری شود من آن کار را انجام داده باشم.

راهبرد پنجم: مصلحت سنجی

وی با بیان اینکه پنجمین راهبرد در این جبهه مقاومت مصلحت سنجی با رهیافت انقلابی است، تصریح کرد: ما فقط «جنگ» نمی‌گوییم، بلکه ممکن است حسب مصلحت انقلابی با رهیافت انقلابی «صلح حسنی» را هم ایجاد کنیم؛ اما این به معنای سازش زبونانه نیست.

راهبرد ششم: ظرفیت شناسی

فعال فرهنگی در مسائل سوریه و لبنان یادآور شد: ظرفیت شناسی و حمایت از انسان‌های انقلابی و توانمند دیگر راهبرد ما است. امروز رهبر معظم انقلاب بر همه انسان‌ها حمایت از جبهه مقاومت را واجب دانستند تا همه حمایت کنند تا جبهه مقاومت همیشه بماند و دشمنان نیز جرأت نکنند دوباره خطایی مرتکب شوند. باید آن‌هایی که بر مسند سیاست نشسته‌اند به جبهه مقاومت بپیوندند و قدرت ایمانی‌شان را بالا ببرند و امر رهبری و لحظه‌ای به تأخیر نیندازند.

وی اضافه کرد: معرفت، تقوا، مقاومت، وجدان ملی، ولایت‌مداری و استکبارستیزی باید به عنوان برند جبهه مقاومت باشد، زیرا با وجود اینها اخلاص، حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله و همه سرداران جبهه مقاومت و کسانی که در مقابل جبهه ظلم و صهیونیسم و استکبار می‌ایستند معنا پیدا می‌کنند سمبل می‌شوند.

کاظمی یادآور شد: برنامه ما در این جبهه با این برند، تبعیت از امام و ولایت به همراه نخبگی، بصیرت و عقلانیت دینی است. احساس برای حرکت است؛ اما اگر حرکتی بدون بصیرت، عقلانیت دینی و نخبگی و پختگی باشد در جبهه کم می‌آورد.

وی تأکید کرد: جبهه مقاومت جای افرادی است که با تمام وجود از فرزند خردسال به دنیا آمده و دنیا نیامده و فرزندی که بعد از خودشان که به دنیا می‌آید بگذرند. اثرگذاری رهبران مقاومت و سرداران به خاطر هم مسیری با ولایت، فهم ولایی، اخلاص و رشادت بود.

استاد حوزه یادآور شد: حرف اول و آخر مکتب مقاومت عقلانیت، امید و انتظار است. مکتب مقاومت به عنوان مکتب جهان شمول، اخروی و الگوساز است. این مکتب هم مکتب نبرد و هم صلح و آرامش، آدم سازی، مهرورزی با مردم و تکلیف گرایی است.

مراقب باشیم دوباره سقیفه‌نشینان برگرده ما سوار نشوند

وی بیان کرد: باید مراقب باشیم آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان فرض بر ما واجب دانسته است بر زمین نماند تا دوباره طاغوتیان و سقیفه نشینان برگرده ما سوار نشوند و راه ظهور را طولانی‌تر نکنند و دوباره گودال کربلایی را برپا نسازند. ما در محضر شهدا، شهیدان مقاومت، رهبران جریان مقاومت و سرداران شهیدمان میثاق می‌بندیم که اهل کوفه نیستیم و علی را تنها نمی‌گذاریم و خود را فدا می‌شویم تا گودالی ایجاد نشود.

خاطره ای از شهید حاج ذوالفقار

روحانی مدافع حرم گفت: روزی در جنگ با داعش در سوریه به شهید حاج ذوالفقار که روزهای اخیر به شهادت رسید گفتم که مدت زیادی است که به خانواده سر نزدید و لبنان نزدیک است، بروید و با خانواده دیدار کنید ما و بچه‌های حزب الله هستیم. شهید حاج ذوالفقار گفت: وقتی تکفیری‌ها به حرم عمه‌هایم زینب(س) و رقیه(س) چشم انداختن همسرم خودش مرا آماده کرد و گفت فلانی الان وقت نشستن نیست که حسین در کربلا هل من ناصر ینصرنی سر بدهد و تو در کنار ما باشی و فرزندان حسین در زیر چکمه شمر زمان باشند. بلند شو به فکر ما نباش و برو نگهبانی آستان حریم اهل بیت (ع) را داشته باش تا دوباره شرمنده نشویم.

وی ادامه داد: این بانوی با بصیرت دست پرورده سید حسن نصرالله و رهبر معظم انقلاب همسرش را این گونه به سوی جبهه فرستاد. در یکی از روزهای عملیات که چند شهید داشتیم شهید ذوالفقاری گفت که باز هم تعدادی شهید شدند آیا من هم در این جنگ شهید می‌شوم؟ از او پرسیدم نظرت درباره این جنگ چیست؟ گفت: این جنگ نیست این ها افرادی هستند که توسط یهود شست‌وشوی مغزی داده شده اند تا به جای آن‌ها بجنگند؛ جنگ ما در مقابل یهود است.

کاظمی با بیان اینکه امید و انتظار سرلوحه و برنامه اصلی است و شهادت به عنوان یک افتخار و سعادت در تفکر و جبهه مقاومت است، گفت: تفکر مکتب سلیمانی و سید حسن نصرالله به این قسمت رسیده است که این جنگ مقدمه ظهور باشد. ان شاءالله به خون شهدای مقاومت و دعای فرمانده کل مقاومت و فرمانده کل قوا این پرچم اقتدار از دست پسر جانباز فاطمه زهرا (س) به دست پسر فاطمه حضرت بقیه الله (عج) به زودی زود برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha