چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
تصاویر / نشست مدیر عامل  مدیرعامل جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور با مسئولین منابع پایدار حوزه های علمیه کشور در قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی گفت: کلید استقلال حوزه‌های علمیه در ایجاد منابع پایدار بوده که از اصول مهم و حیاتی در حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرمطلبی امروز در دومین دوره مسئولین منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور که به میزبانی حوزه علمیه قزوین برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید از میزبانی خوب و ارزشمند حوزه علمیه استان قزوین در این اجلاسیه دو روزه قدردانی نمایم و امیدواریم بتوانیم ایده‌ها و تجربیات هر استان را به خوبی در رابطه با احیای منابع پایدار در حوزه‌های علمیه تبیین کرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و راهبردهای سال جاری بخشی از این محور است و امروز تامین منابع پایدار حوزه‌های علمیه یک اصل اساسی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز در امور منابع پایدار افرادی توانمند و با روحیه جهادی می‌توانند احیای موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه را به خوبی پیگیری و رصد نماید.

وی اظهار کرد: در گذشته پیشینیان و بزرگان ما، با مشارکت مردم منابعی را در اختیار حوزه‌های علمیه قرار داده بودند که به مرور زمان این موقوفات دستخوش تغییراتی شده و نیازمند تقویت و طراحی برای احیای آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی تصریح کرد: کلید استقلال حوزه‌های علمیه در ایجاد منابع پایدار است که از اصول مهم و حیاتی در حوزه‌های‌علمیه می‌باشد.

مدیر امور منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: در حال حاضر یک برنامه خوب و همین طور یک تیم خوب داریم که می‌توانیم با هماهنگی و برنامه ریزی درست و عملکرد میدانی به تمام فعالیت‌ها و اهداف پیش رو، جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام و طول تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه پشتوانه اصلی حوزه‌ها مردم بوده‌اند و عموما تحت حمایت مردم به حیات خود ادامه داده‌اند.

وی اظهار کرد: باید در حوزه منابع پایداری اندیشیده شود تا در هر شرایطی بتواند به مسیر خود ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد خوابگاه‌های متأهلی برای طلاب حوزه علمیه افزایش، تجهیز و بهسازی شود و لازم است برای پایان بخشی بر دغدغه همیشگی طلاب، از طریق معاونت منابع پایدار حوزه‌های علمیه به خوبی در استان‌ها انجام شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha