چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
مصاحبه با آیت الله کعبی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که آنچه در تحولات منطقه رخ می دهد در مسیر رشد انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه جبهه مقاومت را تنها نمی گذارد و پشت حزب الله لبنان را خالی نکرده و نمی کند و در قلب محور مقاومت است.

آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد کبیر شهید سیدحسن نصرالله، سردار حاج قاسم سلیمانی، شهید اسماعیل هنیه و دیگر شهدای جبهه مقاومت، به ترسیم نسبت حوزه های علمیه و روحانیت با جبهه مقاومت اسلامی و تبیین نقشه راه آینده و افق های پیش روی حرکت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان پرداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزره علمیه قم، تبیین هویت انقلاب اسلامی را ضروری خواند و گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فطری و جهانی است که تحول و پیش‌برندگی در ذات آن است، بنابراین آنچه در تحولات منطقه رخ می دهد در مسیر رشد و توسعه انقلاب اسلامی است.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی تاکنون چند مرحله مهم را گذرانده است که شامل ۱- از بین بردن نظام طاغوت ۲- تثبیت انقلاب ۳- مشخص شدن دشمن شماره یک اسلام ناب و انقلاب اسلامی؛ امام خمینی(ره) در این باره فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید».

جهانیان نظاره گر جنایات آمریکا در اقصی نقاط دنیا

مشخص و معرفی کردن دشمن اصلی انقلاب یعنی شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار از سوی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای بخش دیگری از سخنان آیت الله کعبی بود و در این باره یادآور شد که امروز هم همه جهانیان نظاره گر جنایات آمریکا در اقصی نقاط دنیا به ویژه غزه مظلوم و لبنان هستند.

وی با تاکید بر این که دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، دشمنی ذاتی است، تصریح کرد: آمریکا هم دشمن اسلام و هم ایران است و دشمنی او با مذاکرات متوقف نمی شود. در زمان دفاع مقدس یک عده می گفتند "باید قطعنامه را بپذیریم و سریع با آمریکا کنار بیاییم تا مشکلات ما حل شود!"؛ اینها هنوز هم هستند و نه انقلاب اسلامی را شناخته اند و نه ماهیت آمریکا را.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اشاره کرد و با بیان این که نیروی قدس، مقاومت را به وجود آورد، مهمترین برکات نیروی مقاومت را آزادسازی جنوب لبنان، تشکیل جامعه مقاوم در جنوب لبنان و ایجاد روحیه خود باوری و خودسازی و مردم سازی در بین مسلمانان و ایستادگی و مبارزه علیه استکبار جهانی و صهیونیزم جهانی عنوان کرد.

ایران در متن مقاومت و مبارزه با استکبار است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروز مقاومت مردم جنوب لبنان الگو برای مردم مسلمان غزه و حماس شده است و مقاومت هم این الگو را از ۸ سال دفاع مقدس گرفته است، اضافه کرد: محور مقاومت به معنای عمق راهبردی انقلاب اسلامی است و مرز راهبردی انقلاب نیز امروز در سطح بین الملل و منطقه توسعه پیدا کرده است و اگر بپرسند ایران کجاست؟ باید گفت که ایران در متن مقاومت و مبارزه با استکبار است.

وی ادامه داد: نتانیاهوی خونخوار و کودک‌کش گفته اگر ما را از بین ببرند یک تمدن جدید در منطقه به وجود می آید. این نشان می دهد که ما ۴۵ سال است که در متن مقاومت و در حال پیشرفت هستیم.

مقاومت یک فرایند در حال حرکت و رشد است نه یک نقطه ثابت

آیت الله کعبی با تاکید بر این که مقاومت یک فرایند در حال حرکت و رشد است نه یک نقطه ثابت، افزود: امروز دشمن فهمیده که ایران محور، موتور محرک و بازوی مقاومت در منطقه است و مسیر مقاومت روز به روز و سال به سال در حال تداوم، رشد و پیشرفت است.

وی با بیان این که باید به نیروهای مقاومت گفته شود که ایران کانون مقاومت است و همه ید واحده در مقابل دشمن باشند، تاکید کرد که راهبرد تبدیل "ضعف به قوت و تهدید به فرصت" و "افزایش فرهنگ مقاومت" در حوزه بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و این مسائل به خوبی تبیین شود.

اسیر جنگ روانی دشمن نشویم

آیت الله کعبی با بیان این که عملیات وعده صادق ۲ خسارات قابل توجهی را به دشمن تحمیل کرد، ادامه داد: بعد از وعده صادق ۲ نباید اسیر جنگ روانی دشمن شویم و از هر گفتمانی که سبب تضعیف روحیه و اختلاف و به هم زدن مرکز فرماندهی و درگیر کردن ذهن مسئولان نسبت به تضعیف نیروهای مسلح ایران شود هم باید دوری کرد.

واکنش هیجانی ممنوع / بازسازی اتاق جنگ حزب‌الله

به گفته عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در میدان مواجهه و نبرد نباید واکنش هیجانی داشته باشیم و باید همچون گذشته ضربات حساب شده‌ای را به صهیونیست‌ها بزنیم و این کار متوقف نشود، چرا رژیم کودک کش صهیونیستی در طول یک سال گذشته فرسوده شده است و حزب الله با این که دبیرکل و برخی بزرگانش را از دست داده اما اتاق جنگ خود را بازسازی کرده و ضربات راهبردی قوی‌تری را به اسرائیل غاصب می زند.

عملکرد هوشمندانه شورای عالی امنیت ملی

آیت الله کعبی بر این نکته مهم هم تاکید کرد که شورای عالی امنیت ملی کشور فعال است و هوشمندانه عمل می کند و درگیر جنگ روانی و هیجان آفرینی دشمن نمی شود.

راهبردهای رسانه ای مهم

وی در ادامه مهمترین راهبردهایی که رسانه‌های کشور و جهان اسلام به ویژه رسانه رسمی حوزه باید به آنها توجه و اهتمام داشته باشد را تعمیق گفتمان انقلاب و مقاومت از لحاظ فقهی، حقوقی و عقایدی، برجسته سازی پیروزی ها و دستاوردهای جبهه مقاومت، تبیین شکست اسرائیل، تبیین و برجسته سازی دستاوردهای مقاومت در برابر صهیونیزم، تقویت معنویت، دعا و مبانی ارزشی در بین نیروهای مقاومت، گرفتن مصاحبه از نیروهای مقاومت و برجسته سازی آن به زبانهای مختلف و پاسخ گویی به شبهات به نحو هجومی عنوان کرد.

ایران هیچ گاه جبهه مقاومت را تنها نمی گذارد

آیت الله کعبی در پایان بر این مسئله مهم هم تاکید ویژه کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه جبهه مقاومت اسلامی را تنها نمی گذارد و پشت حزب‌الله قهرمان لبنان، حماس و ... را خالی نکرده و نمی کند و در قلب و متن محور مقاوت قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha