چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ |۱۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 16, 2024
مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع اعضای هیئت امنای موسسه جهانی ولایت تصریح کردند: از آن‌جایی که حوزه علمیه از عوام فریبی و بازی‌های مرسوم رسانه‌ای دور است، رسانه‌ای که از دل این حوزه بر بیاید همین ویژگی را دارد و در نتیجه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع اعضای هیئت امنای موسسه جهانی ولایت پس از دریافت گزارش آیت الله اعرافی رئیس هیئت امنا و حجت الاسلام والمسلین سید جعفر علوی رئیس موسسه جهانی ولایت، اظهار داشتند: از توضیحاتی که داده شد بسیار خرسند هستیم، چرا که مشخص شد فعالیت‌های مفید و فراوانی در حال انجام است و این امر مورد عنایت حضرت ولیعصر(عج) خواهد بود.

ببینید:

تصاویر دیدار هیأت امنای موسسه جهانی ولایت با آیت الله العظمی مکارم و تشکیل دومین جلسه هیات امنا

معظم له با اشاره به اهمیت رسانه، ادامه دادند: همه شما با رسانه آشنا هستید و می‌دانید که رسانه باید امتیازاتی داشته باشد تا مقبول مخاطب واقع شود؛ شبکه ولایت باید مخاطب خود را بشناسد، حالا این باب طبع بودن گاهی بی‌قید و شرط است مثل آنچه اکنون در آمریکا و اروپا شاهد آن هستیم که هرآنچه باب طبع مخاطب است نشان می‌دهند حتی اگر مسائل غیراخلاقی باشد اما آنچه ما معتقدیم این است که شبکه باید باب طبع مخاطب باشد اما با قیود و شروط مشخص مذهبی و سیاسی علی الخصوص مسئله نظام جمهوری اسلامی؛ راه پی بردن به طبع مخاطب رجوع به نظرخواهی است تا بتوان سلائق را تشخیص داد و پس از آن با در نظر گرفتن قیود و شروط لازم سعی در جلب نظر مخاطب داشت.

ایشان همچنین درباره تفاوت ملاک تولید محتوا در رسانه های غربی با موسسه جهانی ولایت، خاطرنشان کردند: غربی‌ها تنها ملاکشان پسند و سلیقه مخاطب است تا بتوانند پیشرفت مادی و درآمدی کسب کنند، در حالی که برای ما مسئله جذب مخاطب با ملاک ها و معیارهای شرعی و اخلاقی همراه است و در این زمینه کار درست، کاری است که ما انجام می‌دهیم. کاری که غربی‌ها انجام می‌دهند، دنباله روی از خواسته‌های مخاطب است، در حالی که ما معتقدیم رسالت رسانه ارتقاء آگاهی مردم است نه دنباله روی از آنان، چرا که رسانه وظیفه آگاهی بخشی دارد تا بتواند جامعه را به سمت اهداف عالیه سوق دهد نه اینکه خود تبدیل به ابزاری منفعل و بدون قید و شرط شود، بنابراین وظیفه ما توجه به جلب مخاطب با توجه به قیود و شروط خاص است. سخن اصلی من این است که رسانه‌های دنیای امروز پیرو هستند در حالی که رسالت رسانه دینی پیشروی است.

این مرجع تقلید افزودند: هدف از تاسیس شبکه ولایت هم همین پیشروی بود، به این معنا که اهداف عالی و مقدسی داریم که با تاسیس این شبکه در پی پیشروی به سوی آن اهداف والا هستیم تا در این مسیر مردم و مخاطبان را به آن سمت رهنمون سازیم. ما پیشروی به سمت اهداف عالیه و همراه کردن مردم به سمت آن اهداف عالیه را از پیغمبر اکرم(ص) آموخته‌ایم و بنابراین باید به آن شیوه پایبند باشیم و به آن ادامه دهیم.

ایشان در مورد وظایف شبکه‌های جهانی ولایت خاطرنشان کردند: یکی از وظایف مهم شبکه جهانی ولایت خبررسانی است؛ ما باید به اطلاع مردم برسانیم که چنین ظرفیت رسانه‌ای وجود دارد، باید به گونه ای تبلیغات و خبررسانی انجام دهیم که مردم ایران و جهان با این رسانه دینی آشنا شوند و آن را دنبال کنند. ما باید بین خبررسانی هدفدار و بی هدف تمایز قائل شویم و این کمبودی که اکنون وجود دارد را جبران کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار کردند: فواید خبررسانی و تبلیغ شبکه جهانی ولایت این است که مخاطب با دیدن برنامه‌های شبکه به مسائلی پی می‌برد که در جاهای دیگر کمتر به آن پرداخته شده است. باید اطلاع رسانی شود که در کشور ایران و حوزه علمیه شبکه‌ای وجود دارد که به مباحث و موضوعاتی می پردازد که در رسانه‌های دیگر یا نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند به آنها بپردازند.

این مرجع تقلید در ادامه با توصیه ای به مسئولان شبکه‌های جهانی ولایت، بیان کردند: در راستای شناخته‌تر شدن شبکه در بین خواص و عوام اقدام کنید، زیرا از آن‌جایی که حوزه علمیه از عوام فریبی و بازی‌های مرسوم رسانه‌ای دور است، رسانه‌ای که از دل این حوزه بر بیاید همین ویژگی را دارد و در نتیجه مورد توجه قرار خواهد گرفت. ما در حوزه علمیه و شبکه ولایت ظرفیت‌هایی داریم که نه فقط به درد جامعه که به درد نظام و دولت و حاکمیت می‌خورد و باید آن‌ها را به مسئولین و مردم شناساند. یکی دیگر از اقداماتی که آقایان در شبکه باید انجام دهند این است که به پرسش‌های جدید دینی و استفتائات پاسخ مفید بدهند و آنها را به ما هم اطلاع بدهند و به همدیگر کمک کنیم و دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم با پیشرفت حوزه و رسانه به سؤالات مردم پاسخ دهیم.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: من در حضور و غیاب شما، برای شما دعا می‌کنم. خداوند وجود مبارک شما را در سایه لطف خود و حکومت اسلامی و مقام معظم رهبری حفظ کند تا بتوانید به اهداف عالیه برسید و بدانید در روز قیامت یکی از اعمالی که در ترازوی اعمال شما خواهند گذاشت همین همکاری با این شبکه است.

در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی رئیس هیئت امنای موسسه جهانی ولایت و حجت الاسلام والمسلین سید جعفر علوی رئیس موسسه جهانی ولایت در سخنانی به تبیین فعالیت های صورت گرفته در این شبکه پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha